رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

حکومت صد روزه ناپلئون بناپارت: دوران ایثارگری و فداکاری

حکومت صد روزه ناپلئون بناپارت: دوران ایثارگری و فداکاری
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
بخشی از مقدمه مترجم:
کتاب حاضر نتیجه چندین سال تحقیق و بررسی درباره وقایع عصر ناپلئون، به خصوص صد روز آخر حکومت وی توسط مورخ و سیاستمدار معاصر فرانسوی، دومینیک دو ویلپن به رشته تحریر درآمده است که مورد توجه بنیاد ناپلئون قرار گرفت. باید اضافه کنم که در ترجمه این کتاب امانت مد نظر بود، زیرا این اثر تحقیقی تاریخی است و گوشه ای از حکومتهای سلطنتی اوایل قرن نوزدهم را ارائه می دهد. شاهین زمانی قدرت را به دست گرفت که در فرانسه آشوب و کشت و کشتار بود و ناپلئون از دیدگاه فرانسوی ها اسطوره کشورگشایی و مقاومت است و اگر دو ویلین در مقدمه کتاب و در بعضی از قسمتها از وی تعریف می کند، گزافه گویی نکرده و از قهرمان ملی کشورش تمجید کرده است. در آن زمان فقط در فرانسه حکومت جمهوری و امپراتوری وجود داشت و حکومتهای خودکامه سلطنتی اروپا از ترس گسترش تحولات اجتماعی در کشورهای خود با یکدیگر ائتلاف کردند و در واترلو در سال ۱۸۱۵ ناپلئون را شکست سختی دادند و وی را برای همیشه از صحنه سیاسی اروپا طرد و فرانسه را بین خود تقسیم کردند. بنژامن کونستان که در طی حکومت صد روزه در خدمت ناپلئون بود، یکی از سیاستمداران آن زمان است که درباره سیاست و حکومت ناپلئون کتاب و مقالات زیادی نوشت که بعدها مورد توجه دولتمردان و سیاستمداران قرار گرفت.
در ضمن خواندن این کتاب تاریخی به تئوریهای جنگی مسائل بین الملل خیانتها و دوستی های زیادی بر میخوریم که خالی از لطف نیست درباره اسطوره ناپلئون نویسندگان و شعرای بزرگی همچون ویکتور هوگو، لامارتین و... قلم فرسایی کرده اند و در حال حاضر بنیاد ناپلئون در پاریس به انتشار مجله و جمع آوری خاطرات و آثار اطرافیان ناپلئون اول و سوم پرداخته است و هر سال به بهترین اثر مکتوب جایزه ای اهدا می کند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1393/05/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حکومت صد روزه ناپلئون بناپارت: دوران ایثارگری و فداکاری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
حکومت صد روزه ناپلئون بناپارت: دوران ایثارگری و فداکاری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک