رسته‌ها
سرگذشت ورتر
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 476 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 476 رای
✔️ گوته در این کتاب(سرگذشت ورتر یا با ترجمه ای متفاوت، رنجهای ورتر جوان) از رنج‌های جوانی به نام ورتر می‌نویسد که بی‌شباهت به دوران جوانی خودش نیست؛ از دنیای درون انسانی با رفتاری متفاوت، کمی پیچیده و البته شدیداً عاشق‌پیشه می‌نویسد. ورتر رنج می‌کشد، چون عاشق بانویی به نام لوته است که نامزد دارد. رنج می‌کشد چون دستش به او نخواهد رسید. توصیفات بی‌نظیری که از رنج درونی راوی داستان ارائه شده است، آن‌قدر زیباست که این اثر کوتاه را به شاهکاری در ادبیات تبدیل کرده است.

داستان این کتاب از روز چهارم ماه مه در سال ۱۷۷۱ آغاز می‌شود. بخش عمده کتاب به شکل نامه‌هایی است که شخصیت اصلی کتاب خطاب به دوستش، ویلهلم نوشته است و از عشق نافرجامش می‌گوید. از آدم‌هایی که با بدخلقی به همدیگر آزار می‌رسانند و پیوسته در خاطرات ناگوار گذشته غرق شده‌اند.

متن پشت جلد کتاب:
رنج‌های ورتر جوان – در تاریخ ادبیات آلمانی – نخستین داستان تراژدیک از نوع مدرن است. این تراژدی، که از عملکرد گناه و عامل شر خالی است، اثری پیشگام در مبارزه با کهنه‌اندیشی قرون وسطایی و به سهم خود راهگشای فکری انقلاب بزرگ فرانسه شمرده می‌شود. این رمان بزرگ‌ترین موفقیت ادبی گوته به شمار می‌رود و در میان آثار این ادیب بزرگ آلمانی بیش‌ترین ترجمه را به خود دیده است. متن فرانسوی این اثر را ناپلئون بیش از هفت بار خوانده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
193
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
MTOM
MTOM
1388/08/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرگذشت ورتر

تعداد دیدگاه‌ها:
23
لطفاً کسی ویلهلم مایستر رو داره بذاره تو سایت......
سالهای کارآموزی رو کسی داره از گوته؟
عالی بود .ممنون .خیلی دنبالش گشته بوده .دوستون دارم خیلی زیاد
بله همونه. دو جلد کجا بود.
کیفیت اسکن و ترجمه پایینه
از شما بسیار ممنونم .حالا دیگه سایت کتابناک رو از بهترینها میدونم چون این کتاب معروف ولی کمیاب رو داشت!
فقط سئوالی که داشتم از شما یا دیگر کاربران اینکه این کتاب همون کتاب"رنجهای ورتر جوان" هست دیگه؟ یا فرق دارن با هم؟ ضمنا جریان دو جلدی بودن کتاب چیه؟
فایل pdfاش مگه خراب شده.دانلود کردم اما باز نمیشه ؟؟؟
سرگذشت ورتر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک