رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

اسناد میرزا عبدالوهاب خان آصف الدوله - جلد ۲ - گزیده اسناد گیلان، وزارت تجارت

اسناد میرزا عبدالوهاب خان آصف الدوله - جلد ۲ - گزیده اسناد گیلان، وزارت تجارت
امتیاز دهید
5 / 4
با 10 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 10 رای
کتاب حاضر جلد دوم از مجموعه اسناد میرزا عبدالوهاب خان آصف الدوله شیرازی است.
مجموعه پیش رو شامل اسناد نیابت حکومت او در گیلان سالهای ۱۲۷۶-۱۸۷ ق و وزارت تجارت (۱۲۹۴ ق) می باشد. ارائه خام بیش از ۲۰ صفحه اسناد نوشتاری و تصویری از میرزا عبدالوهاب در انتهای کتاب، میتواند از ویژگی های قابل اعتنای این اثر کاملا مستند باشد.
اسناد ارائه شده در این مجلد که از اسناد دست اول تاریخ معاصر ایران به شمار می رود، از مجموعه نفیس "اسناد میرزا عبدالوهاب خان شیرازی" از رجال پرنفوذ عصر ناصری است که نخست لقب نصیر الدوله وسپس آصف الدوله داشته وسالیان دراز در سمتهای کارگزاری آذربایجان و حکومت گیلان و وزارت تجارت و ریاست گمرکات و عضویت دارالشورای کبری دولتی خدمت کرده.
این اسناد که بیان کننده اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عصر قاجاریه است، به دستور میرزا عبدالوهاب خان، در چندین دفتر به صورت های دقیق و منظم فراهم آمده و در حقیقت میرزا عبدالوهاب خان از کلیه نامه هایی که به مقامات مختلف داخلی و خارجی در طول سالها خدمت نوشته، رونوشتی تهیه و تنظیم کرده که مراحل چند گانه خدمت او را مشخص می سازد.
اصل این اسناد - یعنی رونوشت نامه ها - در آشیو موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران موجود می باشد و کلیه این اسناد به وسیله دکتر عبدالحسین نوایی با همکاری خانم نیلوفر کسری خوانده و استنساخ شده و همراه با توضیحاتی در مورد رجال و اماکن و احیانا لغات و اصطلاحات، برای چاپ فراهم آمده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1392/10/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسناد میرزا عبدالوهاب خان آصف الدوله - جلد ۲ - گزیده اسناد گیلان، وزارت تجارت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اسناد میرزا عبدالوهاب خان آصف الدوله - جلد ۲ - گزیده اسناد گیلان، وزارت تجارت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک