رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فارنهایت 451
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 55 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 55 رای
✔️ رمان فارنهایت 451، رمان موفق ری بردبری در عرصه ی بین المللی و شاهکار ادبیات قرن بیستم است و داستان آن، در آینده ای تاریک و پادآرمان شهری اتفاق می افتد. گای مونتاگ، شخصیت اصلی رمان فارنهایت 451، یک آتش نشان است؛ اما نه یک آتش نشان معمولی. شغل او سوزاندن کتاب هایی است که قدغن شده اند و منشأ اصلی اختلافات و بدبختی ها به حساب می آیند. با این حال، مونتاگ احساس خوشبختی نمی کند و دعوا و اختلاف، در زندگی مشترکش موج می زند. آیا کتاب هایی مخفی شده در خانه اش وجود دارند؟ یابنده ی مکانیکی سازمان آتش نشانی که مسلح به سمومی کشنده است و با چندین هلیکوپتر همراهی می شود، آماده ی ردیابی و دستگیری مخالفینی است که با حفظ و مطالعه ی کتاب ها، به جنگ با جامعه برخاسته اند. رمان فارنهایت 451، رمان کلاسیک و پادآرمان شهری ری بردبری، در کنار آثاری همچون 1984 از جرج اورول و دنیای قشنگ نو از هاکسلی، به عنوان تشریحی پیش گویانه از برده داری رسانه ها، مواد مخدر و پیروی از الگو ها در تمدن غرب قرار می گیرد. نثر قدرتمند و شعرگونه ی ری بردبری با بینشی خارق العاده از ظرفیت بالقوه ی فناوری ترکیب شده و رمانی خلق می کند که با گذشت دهه ها از اولین انتشارش، همچنان درخشش و قدرت خود در شوکه کردن مخاطب را حفظ کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ayrin_68
ayrin_68
1392/08/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فارنهایت 451

تعداد دیدگاه‌ها:
9
فعلا، این صفحه برای دریافت فایل‌های صوتی و پی‌دی‌اف رو داشته باشید:
http://www.e-reader.blogfa.com/post/242/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%b5%d9%88%d8%aa%db%8c-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%d8%aa-451

«۴۵۱ درجۀ فارنهایت دمایی است که در آن کاغذِ کتاب آتش می‌گیرد و می‌سوزد…»
رمان «۴۵۱ درجۀ فارنهایت» شاهکار علمی تخیلی پادآرمانشهری نویسندۀ آمریکایی، ری بردبری (۱۹۲۰تا۲۰۱۲) است. این داستان آیندۀ جهانی است که در آن تفکر و خواندن کتاب ممنوع است و آتش‌افشانان (که پیشتر آنان را آتش‌نشان می‌خواندند و وظیفه‌شان چیز دیگری بود) هر کتابی را که بیابند، می‌سوزانند و خاکستر می‌کنند. در این بین یکی از مأموران آتش‌افشانی از وظیفه‌اش سر باز می‌زند و خطرناک‌ترین سؤال، یعنی «چرا؟»، به ذهنش خطور می‌کند.
از این رمان اقتباس‌های فراوانی شده؛ از جمله فیلمی که فرانسوا تروفو، کارگردان شهیر فرانسوی، در سال ۱۹۶۶ ساخت.
این رمان که دربارۂ عواقب کتابـسوزی و سانسور و اهمیت تفکر و ادبیات است، خودش بارها زیر تیغ سانسور رفته، اما مهم‌ترین نکته اینجاست که هر نسل به فراخور زمانه‌اش برداشت و تفسیری شگفت از این اثر هنری داشته و همین یعنی ناکامی و شکست سانسورچیان و سرکوبگران اندیشه.
[edit=نرگس]1396/10/01[/edit]
[quote='gis golabetoon']کو لینک دانلودش؟؟؟ فقط بخاطر این کتاب عضو شدم -_-[/quote]
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد.
کو لینک دانلودش؟؟؟ فقط بخاطر این کتاب عضو شدم -_-
سلام.
کتاب منتقدانه ای است. اگرچه همه ی آنرا نمی دانم. :D
.با تشکر خیلی خیلی زیاد از دوستم salt که این کتابو بهم داد.saalt ممنونم
خوندمش.فقط قومپوز بود و دیگر هیچ.نه کتاب جالب نبود .در عرض 9 روز نوشته شده .خوب بگو میکیردیش 90 روزو یه چیز بهتر تحویل میدادی.هرچند تونسته با همینم دارام دروم کنه دیگه.کتاب 1984 جورج اورول عالی بود .خیلی خیلی بهتر از این بود.ترجمش هم که خیلی بد بود.
ayrin_68 دستت درد نکنه.....این کتاب عالیه.....آقای فرانسوا ترفو کارگردان بلند آوازه فرانسوی از این کتاب فیلمی به همین نام ساخته...تا جایی که آقای آلبر کامو تو کتاب افسانه سیزیف برای فلسفه خودش ((پوچی)) به بعضی از قسمتهای این کتاب اشاره می کنه.....خیلی ممنونم;-);-)8-)8-)
قربانت . قابلی نداشت. انشا الله کتابهای بیشتر:D
دمت جیز آیرین
خیلی تعریفشو شنیده بودم
فارنهایت 451
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک