رسته‌ها
عمارت کلاه فرنگی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 23 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 23 رای
✔️ کتاب عمارت کلاه فرنگی، داستان کوتاهی است از رابرت لوئی استیونسن که پس از انتشار، توسط "سر آرتور کونان دویل" مورد تحسین قرار گرفت و آنرا "نقطه عطف نبوغِ استیونسن" و "اولین داستان کوتاه جهان" نامید. این کتاب ترجمه ای است از داستان کوتاه The Pavilion on The Links که نخستین بار در سال 1880 در شماره 42 مجله Cornhill منتشر شد. نسخه بازبینی شده ای از این داستان کوتاه، در سال 1882 در مجموعه داستانهای کوتاه استیونسن تحت عنوان The New Arabian Nights (به فارسی: داستانهای جدید هزار و یکشب) منتشر شد.

آغاز داستان:
من در جوانی بسیار منزوی و گوشه نشین بودم و این را افتخار خود می دانستم که از دیگران دوری جویم و به خود سرگرم باشم و می توانم گفت که هیچ دوست یا آشنایی نداشتم تا هنگامی که با آن رفیقی برخورد کردم که همسر من و مادر فرزندانم شد. فقط با یک نفر خصوصیتی داشتم و آن هم "ر. نرثمور" یکی از مالکین عمده و محترمین گریدن ایستر در اسکاتلند بود. ما در دانشکده باهم آشنا شده بودیم و اگرچه چندان تمایل یا صمیمیتی میانمان نبود با این وصف از لحاظ خلق و خوی آنقدر به هم نزدیک بودیم که هر دو به راحتی می توانستیم با یکدیگر معاشرت کنیم. ما خود را بیزار از بشر می پنداشتیم ولی حالا که به آن زمان می اندیشم، می فهمم که ما فقط آدمهای ترشرو و بدخلقی بودیم...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
74
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/07/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عمارت کلاه فرنگی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
بد نیست درباره هر کتابی یک توضیح کوچک بگذاریم، مخصوصاً برای کتابناک که با دانلود کتاب از امتیازات دانلود کسر می شود.ممنون.
عمارت کلاه فرنگی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک