رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جوانی بدون جوانی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 39 رای
نویسنده:
مترجم:
رضا دهقان
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 39 رای
✔️ حوادث این داستان در سال‌های قبل از جنگ جهانی دوم روی می‌دهد و روایت‌گر زندگی یک استاد سالخورده دانشگاه است. «جوانی بدون جوانی» رمانی کوتاه است که سال 1976 به قلم نویسنده رومانیایی، میرچا الیاده، منتشر شد؛ نویسنده‌ای که برخی وی را یک فیلسوف و تاریخ‌دان مهم هم می‌دانند.
در این داستان، حادثه‌های جنایی و عشقی در کنار هم قرار می‌گیرد. در حالی‌که هیتلر قدرت را در آلمان به دست گرفته، پلیس کشور رومانی، دانشجویانی را دستگیر می‌کند که گمان می‌کند به «گارد آهنین» وابسته هستند. در همین بین، مردی که تمام عمر خود را صرف مطالعه زبان‌شناسی، شعر و تاریخ کرده و گمان می‌کند زندگی‌اش به پایان خود نزدیک است، بر روی تخت بیمارستانی بستری می‌شود. وی که در واقع بیمار نیست، می‌کوشد هویت خود را این‌گونه پنهان کند.
رمان میرچا الیاده، در تقابل واقعیت و فراواقعیت، تاریخ و افسانه، رویا و علم قرار می‌گیرد و مخاطب را با فضاهای مختلفی آشنا می‌کند. داستان در کشورهای مختلفی چون رومانی، سوییس، مالت و حتی هند به پیش می‌رود و فرهنگ غرب و شرق را به تصویر می‌کشد.

با اقتباس از این اثر، در سال 2007 میلادی نیز فیلمی سینمایی، به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا، ساخته شد که بازتاب‌های متفاوتی داشت. بسیاری از منتقدان بر این باورند که فیلم کاپولا به اندازه رمان الیاده، قوی نیست و لایه‌های معنایی پنهانی در رمان وجود دارد که این فیلم سینمایی نتوانسته آن‌ها را به مخاطب نشان دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/08/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جوانی بدون جوانی

تعداد دیدگاه‌ها:
7
دوستان کسی این کتاب رو اگر داره بفرسته لطفا.
کتاب " از جادودرمانگران تا اسلام" از میرچا الیاده رو هم اگر دارین بزارین. مرسی
چرا خم گشته می گردند پیران جهاندیده؟
به زیر خاک می جویند ایام جوانی را!
[quote='amaliateman']الیاده ساختارگرا نیست از منظر پدیدار شناسانه به اسطوره پرداخته. رجوع کنید به کتاب رساله در تاریخ ادیان: میرچا الیاده ترجمه جلال ستاری انتشارات سروش.لوی استروس ساختارگراست.[/quote]
بله مثل اینکه شما درست میگید دوست عزیز
اما مثلن در کتاب اسطوره ی بازگشت جاودانه من حس میکردم روشش ساختارگراست .
الیاده ساختارگرا نیست از منظر پدیدار شناسانه به اسطوره پرداخته. رجوع کنید به کتاب رساله در تاریخ ادیان: میرچا الیاده ترجمه جلال ستاری انتشارات سروش.لوی استروس ساختارگراست.
پروفسور الیاده بزرگترین اسطوره شناس و مردمشناس ساختارگرا :x:x
رمانهاش حاصل تاثیرات عشق ناکامش در هند توی جوانیه معمولا :((
وقتی یکی از دوستان کتابی رو خونده و به خودش زحمت میده چند کلمه ای در موردش مینویسه انتخاب خیلی راحت میشه. ممنوم جناب آگاهی!
این کتاب بسیار زیباست!
حتما بخوانید و از دست ندهید
در ضمن فیلمش رو هم فرانسیس فورد کاپولا ساخته ولی خوندن کتابش یه چیز دیگه ست
جوانی بدون جوانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک