رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخچه ارومیه
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 30 رای
«تاریخچه ارومیه»
یادداشت‌هایی از سال‌های جنگ اول جهانی و آشوب بعد از آن


این کتاب دربرگیرنده خاطرات یکی از شاهدان عینی حوادث و تحوّلات ارومیه از بدو شروع جنگ اول جهانی (1914-1918 میلادی)که این سرزمین را دستخوش رویاویی‌های خانمان برانداز خارجی و داخلی ساخت تا اعاده نظم و حاکمیت مرکز در مراحل نخست دهه 1300 خورشیدی و پس از روی کار آمدن رضا خان ابتدا به عنوان سردار سپه و سپس در قامت شاهنشاه ایران، که به این سرگذشت هولناک پایان بخشید.
ارومیه در دوران جنگ جهانی روزگار دشواری را می گذارند. در ان دوران، میسیونرهای خارجی به بهانه حمایت از اقلیت دینی مسیحیان وارد ارومیه شده بودند ولی هدف نهایی و غایی انان نه حمایت از اقلیت های دینی که تامین منابع کشورهای خود بودند چرا که مسیحیان ارومیه، سالیان مدیدی در کنار مسلمانان می زیستند و خود را نه مسیحی که ایرانی می دانستند. این کتاب، یکی از خواندنی ترین روایت ها از ان روزهای خونبار است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1392/02/31
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخچه ارومیه

تعداد دیدگاه‌ها:
3
کتاب مفیدی است. کتاب مربوط به همین موضوع به نام (ارومیه در محاربه عالم سوز) هم کتاب خوبی است. سلام به دلاور مردان آذربایجان.
یکی از قهرمانان این دوره سردار فاتح ناظم التجار ارومیه هستند که رهبری مشروطه خواهان را بر عهده داشت.
لینک
تاریخچه ارومیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک