رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
قیام جاودانه
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 19 رای
در این کتاب . عناوین مقالات مجموعه حاضر عبارت است از:
1. عاشورا و جهان اسلام؛ 2. عاشورا وانسان نو؛ 3. عاشورا و عدالت...؛ 4. عاشورا، انقلاب‏ها و حکومت‏ها؛ 5. حکومت مسانخ؛ 6. اسلام و مردم (دین مردمی)؛ 7. طاغوت‏زدایی، تنها راه رهایی؛ 8. عدالت، محو سیمای فقر.
در قسمتی از مقدمه این اثر درباره عاشورا چنین تعبیراتی به چشم می‏خورد: «رسالت جداسازی حق از باطل و عدل از ظلم به منظور پایداری حق و عدل و نابودی باطل و ظلم همواره رسالتی عظیم است و عاشورای عظیم تجلّی تام ادای این رسالت است».هنگامى که بنا بر زمینه‏ها و علتهایى، حق پوشیده گشت، و امورى به نام "حق" خود را عرضه داشت، و کسانى با بهره جویى از این نام پیش افتادند، همواره نیروى حق کنار مى‏رود و جولان باطل مى‏گسترد. و اگر حق از پایگاه عظیم و خورشیدى خویش فروافکنده شد، و باطل میدان دار گشت، براى زندگى و انسان چه ارزشى بر جاى خواهد ماند؟
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
MOHSEN FALLAHI
MOHSEN FALLAHI
1391/10/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قیام جاودانه

تعداد دیدگاه‌ها:
2
ای دوستان بیایید
اکنون زمان آن است
بر لب هزار تاول
صد نکته بر زبان است
پیک غم آمد و گفت
صحرا به خون کشیده
یاران به عرش رفتند
دلها به خون تپیده
جا مانده ایم هیهات
ما تشنه هم نبودیم
گر اهل عشق بودیم
ما نیز کم نبودیم
یارب هنوز بر دل
دارم امید قربت
باشم اگر تو خواهی
من هم شهید غربت
« اگر به فرض که هیچ دلیلی بر حقانیت و صلاحیت امام حسین(ع) نباشد، بعد آدم یک بار دعای عرفه بخواند، می شود به «حسین» ایمان نیاورد؟ نشناسدش؟ عاشقش نشود؟ دیوانه اش نشود؟
آیا چنین چیزی امکان دارد؟؟
اگر در جامعه ای فقط یک حسین و یا چند ابوذر داشته باشیم هم زندگی خواهیم داشت هم آزادی هم فکر و هم علم خواهیم داشت و هم محبت هم قدرت و سرسختی خواهیم داشت و دشمن شکنی و هم عشق به خدا...
«روشنفکری» از شیعه‌ای پرسیده بود : «این همه هیاهو و ابراز احساسات و تظاهرات و این همه «حسین حسین» و محرّم و صفر و همه هفته و همه ماه و همه سال چرا؟»
گفته بود: « ما مارگزیده‌ایم؛ درباره‌ی غدیر سکوت کردیم و گفتیم تاریخ خود می‌گوید که در حجّة‌الوداع – پرشکوه‌ترین نمایش مسلمین- در جایی که هم‌اکنون روشن است و در زمانی که معلوم است، خود پیامبر، علی (ع) را به رهبری معرّفی کرد و دیدیم که چگونه همه چیز را شستند و از بیخ زیرش زدند؛ این است که در مورد «عاشورا» مرتکب این اشتباه نمی‌شویم.
در شادی و غم، در عروسی و عزا، در آب خوردن و غذاخوردن، در گرسنگی و تشنگی و در همه حال «حسین حسین» می‌گوییم و عاشورا عاشورا و کربلا کربلا می‌گوییم تا نسلهای بعد از ما فراموش نکنند که بر شیعه چه گذشت و بدانند که بر شیعه چه می‌گذرد.
( علی شریعتی،مجموعه آثار، ج ۷، ص ۲۲۲)
قیام جاودانه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک