رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نخبه شناسی در جامعه کشی
امتیاز دهید
5 / 4
با 28 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 28 رای
راز شکست جنبش مشروطه و انحراف آن از مسیر اصلی چه بود؟
چرا جنبش ملی ایران در سالهای سی علیه استبداد و استعمار شکست خورد و کودتای ننگین 28 مرداد 1332 به وقوع پیوست؟
آیا مردم ایران به مصدق پشت کردند و او را تنها گذاشتند؟
اصولا نخبگان کیستند و نقش ایران در تحولات اجتماعی چیست؟
آیا مردم ایران نخبگان خود را می کشند؟
و ده ها پرسش دیگر...
این دفتر مدعی پاسخگویی به هیچ یک از پرسشهای مزبور نیست. بلکه می کوشد تا آنجا که ممکن است، پاسخها را از زبان تاریخ بشنود. بی هر گونه واسطه و بدون پیش داوری، ذهنی گری و یک سویه نگری، تا چه حد موفق خواهد بود؟ داوری با شماست
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/03/18
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نخبه شناسی در جامعه کشی

تعداد دیدگاه‌ها:
6
در این کتاب نویسنده صرفا با سوء استفاده از عنوان کتاب آقای رضا قلی سعی کرده مخاطب رو مجاب کنه با کتاب ارزشمندی روبه روست. نویسنده در ابتدای کتاب سعی کرده تعریفی از مفاهیمی که در کتاب استفاده شده ارائه کنه اما این تعاریف صرفا برداشتهای شخصی و همراه با حب و بغض است که بی طرفی نویسنده رو کاملا زیر سوال برده و حتی در بخشهایی به سمت عقده گشایی حرکت کرده. با توجه به اینکه نویسنده به جای بی طرفی و شرح و بسط موضوعات به شیوه علمی و تاریخی به سمت بیان سلایق و افکار خودش حرکت کرده لذا در بخش تاریخی هم امانت داری خودش رو کاملا زیر سوال برده. در جمع بندی کلی این کتاب ارزش مطالعه نداره.
فکر کنم درست عنوان این کتاب نخبه کشی در جامعه شناسی باشه
بسیار متشکرم . کتابی است بسیار ارزشمند و مفید برای همه اهل مطالعه .
دوست من خیلی ممنون. کتاب بسیار خوبی بود.
کتاب به شرح قیامها و شورشهای مردمی ایران و نخبه هایی که سردمدار این جریانات بودند میپردازد و به قول نویسنده فقط شرح ماجرا را میدهد و به عهده خواننده است که خود قضاوت کنند که آیا این نخبگان مسبب شکست این قیامها بودند و یا جامعه و ولیکن چنانکه از نام کتاب مشخص است جواب پیشاپیش مشخص است. این کتاب در برابر اثر ارزشمند علی رضاقلی "جامعه شناسی نخبه کشی" تالیف شده و در حقیقت جوابیه ایست بر آن کتاب.
خواننده باید هر دو کتاب را بخواند و آنگاه خود به قضاوت بنشیند که آیا جامعه ایران قدرت تحمل نخبگانی را که میخواهند تغییراتی در چامعه ایجاد کنند را ندارد و یا اینکه این نخبگانند که سیر تحولات اجتماعی را به بیراهه میکشانند.
شاید بتوان گفت که کتاب "روشنفکران ایران" اثر دکتر میرسپاسی میتواند مکملی بر این دو کتاب باشد و اینکه در نهایت چه نخبگانمان و چه روشنفکرانمان از درون این جامعه برخواسته اند و همگی مان سروته یک کرباسیم.
نخبه شناسی در جامعه کشی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک