رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سرگذشت آرتور گوردن پیم
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 36 رای
نویسنده:
مترجم:
پرویز شهدی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 36 رای
✔️ موضوع کتاب داستانی ماجراجویانه است که مثل بسیاری از داستان‌های کوتاه پو، در عین حال که از منطق و استدلال تحلیل‌گرانه محکمی برخوردار است، در ظاهر چیزی جز شرح ماجرایی هیجان‌آور نیست، اما شگرد پو در این است که سعی می‌کند در قالب واقعیت‌های عینی، که گاه عجیب و غریب و گاه دور از ذهن است و در عین حال انکارناپذیر، واقعیت‌های ذهنی را که مقصود اصلی و غایی اوست دنبال کند.

شخصیتِ اصلی داستان جوانی به نام آرتور گوردون پیم است که اهل نانتوکت (شهری در ماساچوست) میباشد. آرتور، مخفیانه به درون کشتیِ شکار نهنگ گرامپوس، راه میابد و تنها کسی که از این موضوع باخبر می شود، اگوست، فرزند نوجوان ناخدایِ کشتی است. در کشتی شورش به پا می شود و شورشیان عده ای را کشته و عده ای دیگر را سوار بر قایق در اقیانوس رها میکنند، ولی با اگوست، آن پسرک نوجوان، کاری ندارند
‎در این میان اگوست به سمت آرتور رفته تا هر دو چاره ای برای فرار بیابند. یکی از افسرهای کشتی که از شورش، جان سالم به در برده، به آرتور و اگوست پیشنهاد میدهد تا با تیزهوشی و البته فریب، اداره کشتی و شورشیان را به دست بگیرند. ولی در همین گیر و دار، کشتی در طوفان دریا، اسیر می شود و شورشیان که هیچ مهارتی در دریانوردی ندارند، کاری از دستشان بر نمی آید و همگی غرق می شوند. از میان اهالی کشتی، تنها آرتور و افسر کشتی، نجات پیدا میکنند. ناخدا جان گای که با کشتی به سمت قطب می رود، آنها را پیدا کرده و در بین راه آنها را در جزیرهٔ تسالا پیاده میکند. ساکنین عجیب و غریب جزیره، با روی خوش پذیرایِ آنها می شوند. ولی پس از مدتی متوجه می شوند که ساکنین جزیره موجوداتی وحشی و خطرناک هستند و از همین روی تلاش می کنند تا با قایق از جزیره بگریزند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mostafafarhoudi
mostafafarhoudi
1391/09/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرگذشت آرتور گوردن پیم

تعداد دیدگاه‌ها:
7
من به علت این که قصد مطالعه کتاب "ابوالهول یخها" اثر "ژول رون" را داشتم مبادرت به خواندن این کتاب کردم. چون که ژول ورن آن کتاب را در واقع در ادامه این کتاب "ادگار آلن پو" نوشته است. درباره این کتاب باید گفت که یک داستان ماجراجویانه و در عین حالب عجیب و روانشناسانه می باشد و به قول یکی از دوستان به چند بار خواندن می ارزد!.
پیشنهاد می کنم بعد از این کتاب حتما "کاشفین قطب جنوب" اثر ژول ورن را بخوانید. خیلی هیجان انگیز است و در ارتباط مستقیم با این رمان است.
بسیار عالیست.
اقای mostafa farhoudi دستت درد نکنه.. یک کتاب آس گذاشتی .. لیاقت یک تشکر ویژه رو داری !،ولی چون هردو man
هستیم،بیخیال میشوم و فقط دستت را به گرمی میفشارم...... TanQ Man
راستی فیلم Raven, اگه اسمش رو درست گفته باشم،! را هم ببینید...جان کیوزاک بازی خوبی کرده... ولی سکانس اول فیلم برام عجیب بود،همون قتل مادر و دختر، و سوییچ پنهان روی پنجره رو میگم ،..!، چون دقیقآ همین نوع قتل و نکته پنجره رو توی یکی از کتابهای AGATHA CHRISTIE ،به نام ( ارثیه شوم ) و در فصل ( جانی احمق )،خوانده بودم..!
ولی هنوز تحقیق نکردم ببینم که کی از کدومشون کپی کاری کرده و دزد فرهنگی به حساب میاد....!
به هر حال کتابو بخونید،فیلمو ببینید،شیرتون رو قبل خواب بنوشید،بچه خوبی باشید،و ..و قتل هم نکنید،زشته بخدا..،
دزدی فرهنگی هم ممنوعه..،ولی ..! ولی از کتابهای اجنبی های بی سواد و بی فرهنگ، این کتاب نخون های نگون بخت،کاملا آزاد و قانونی....، است ! فقط بشتابید که خیلی ها توی صف این کارهای قانونی قرار دارند..!
درست است این کتاب ارزش بارها خواندن را دارد و بسیار متفاوت تر از دیگر داستانهای پو است. با تشکر از بارگذاری این کتاب ارزشمند.
این کتاب ارزش سه بار خواندن را هم دارد ممنون از بار گزاری این کتاب خواندنی
من عاشق کتابهای آلن پو هستم
فکر کنم ماه پیش بود که فیلمی که راجع بهش ساخته بودن رو هم دیدم با بازی جان کیوزاک که خیلی قشنگ بود
به نظر من آلن پو در نویسندگی بیشتر مهارت داشته تا شعر گفتن
شعرهای زیاد جالبی نداره اما کتابهاش خیلی جذاب هست و همون اول داستان باعث میشه که جذب کتاب بشی و تا آخر همراه کتاب باشی
خیلی ممنون از آپلود این کتاب ;-)
توضیح اینکه رمان ژول ورن به نام ( ابوالهول یخها ) که با اسم ( کاشفان قطب جنوب ) هم ترجمه شده به نوعی ادامه این رمان ادگار آلن پو هست . تشکر از آپلود این کتاب و اگه امکان دسترسی به رمان فوق الذکر ژول ورن رو هم فراهم کنید بینهایت ممنون میشم .
سرگذشت آرتور گوردن پیم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک