رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پست جنوب
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 45 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 45 رای
✔️ کتاب پست جنوب، الهام گرفته شده از وقایع پروازهای خود اگزوپری است. اگزوپری خلبان در این داستان، مجبور به فرود اضطراری‌ست. زیرا هواپیمایش به سختی آسیب دیده، که همین فرود اضطراری حوادث خطرناک و هیجان‌انگیزی را با خود بدنبال دارد.
خلبان جوان و تازه‌‌کار عاشق، برنیس از عشق ژنوییو مجنون شده است. این عشق هیجان‌انگیز، برنیس را کاملا از آنچه که در اطرافش رخ می‌دهد بی‌خبر ساخته و همین عشق موجب می‌گردد اتفاقات و حوادث گوناگونی برای این خلبان عاشق پیشه رخ دهد. از یک طرف شغلش و از طرف دیگر عشق بی‌پایانش او را لحظه‌ای رها نمی‌کنند. بر اساس رمان پست جنوب (Courrier sud) در سال 1937 نیز فیلمی ساخته شده است.

گزیده ای از کتاب:
زمین، ازاین بالا، عریان و بی جان بنظر می رسد؛ هواپیما فرود می آید و زمین جامه می پوشد. بیشه زاران عرصه زمین را پوشانده اند. دره هاو تپه ها در پهنه زمین تلاطمی بپامی دارند. براستی که زمین نفس می کشد. کوهی که اوبرفرازش پرواز می کند، مانند سینه غولی دراز کشیده است؛ غولی که اعضا وجوارحش بادکرده است. او نزدیک می شود. جریان امور همچون سیلابی درشتاب است. این جهان یکپارچه درگریز است. افقی روشن درختان وخانه ها وروستاها را از هم جدا می کند. اودر پشت سرش، تا انحراف گاه به آنها چشم می دوزد. سرزمین آلیکانت بالا وپایین می آید وسرانجام سر جایش قرار می گیرد، چرخ ها برروی این سرزمین بوسه می زنند و لحظه به لحظه بآن نزدیک می شوند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/06/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پست جنوب

تعداد دیدگاه‌ها:
3
اسم اگزوپری که میاد یاد شازده کوچولو میفتم .... 8-)(کتابگذارکبیر)ممنون خرتوخرجان عزیز من همیشه به پروفایل شما سرک میکشم تا ببینم کار جدید چه داری دستت دردنکنه انشااله که هارد کامپیوترت همیشه پراز کتابهای تازه باشد همگی بگویید آمین..من که همیشه لنگ تو بودم

آنتوان دو سنت اگزوپری ، روحی که از ورای هستی، به هستی و به نیک اندیشی جهان می نگریست. نگاهی که شاید در حین پروازهای بی شمارش بر فراز مدیترانه ای بیکران جسته بود و اندیشه های این چنینی را گاه از زبان ( شازده کوچولو ) و گاه از زبان ( برنی ) در پست جنوب، واگویه می کرد:
« برنی روزی پیش من اعتراف می کردی :
« آن چه را که حدس می زدم یافته ام ، خود را ورای هر چیز پنهان می کرد ، به نظرم می رسید که با کوشش آن را می فهمم و سرانجام آن را می شناسم و از وجود دوستی که هرگز نتوانستم کشف کنم برگشته و منقلب می شدم .... » (ص 50 : متن کتاب)
او در این جهان بیکران در می یابد که تنها با همراه بودن با خویشتنی یگانه است که می تواند به عمق خویشتن خویش راه یابد و آن را باز یابد و پرواز و سفر و حلول در کشف مسیرهای بکر و نا آشنا ، مکاشفه ای بی بدیل است ...
« چشمه را باز یافتم ، این اوست که نیاز دارم تا سفر را برایم دلپذیر کند ، او در این جا حضور دارد . به ان ماوا گرفته در دل ، او را باز یافتم ، آن گونه که مفهوم اشیاء را باز می یابند و در کنار او در دنیایی گام می زنم که در آن سرانجام درون را کشف می کنم (ص 49-50 : متن کتاب)

از نگاه اگزوپری ، دوست داشتن به مفهوم متولد شدن است ، به ویژه وقتی که با دیدی ورای زیستن به آن نگریسته شود ( همان نگاهی که جک لندن در « مارتین ایدن » آن را به زیباترین شکل توصیف می کند ، زمانی که مارتین خسته از بودن خویش خود را به آب های اقیانوس می سپارد:

« اما تصور می کنم که برای تو دوست داشتن یعنی متولد شدن ... و این حقیقتی است که در برخی کلمات ، انگار ساده ترین کلمات از چنان قدرتی سرشارند که به راحتی می توان عشق را نشر و نما داد ... زیستن بدون شک ، چیز دیگری است.( ص 77-78: متن کتاب)

پ. ن :
- سنت اگزوپری جوان به دختر زیبایی دل بسته بود که خانواده دختر به سبب زندگی نامنظم و پرحادثه هوایی با ازدواج آن دو مخالفت کردند. نشانه‌ای از این عشق را در اولین اثرش به نام "پیک جنوب" Courrier Sud (1929) می‌توان دید.
- «پیک جنوب» یا پست جنوب اگزوپری یادگار زمانی است که نویسندهٔ هوانورد در میان قبایل صحرانشین مراکش به سر می‌برد. هنگام بازگشت به فرانسه نخستین ره آوردی که با خود آورد، دستنویس کتاب پیک جنوب بود. او این نوشته را به وسیلهٔ پسر عمویش به چند تن از ادیبان و نویسندگان فرانسه نشان داد، و آنان بیش از حدّ انتظار تشویقش کردند. در همین اوان یکی از ناشران سرشناس پاریس قراردادی برای انتشار پیک جنوب و چند نوشته دیگر با او بست و آنگاه اگزوپری به ارزش کار خود پی برد.
- با سپاس از جناب بزرگ در بزرگ برای آپلود این کتاب بسیار ارزشمند جهت مطالعه اهل کتاب .
سلام
بسیار ممنون که لطف کردید و این کتاب رو آپلود کردید. کتابهای اگزوپری نمی دونم چرا نایاب شدن.
من یادمه حتا 3-4 سال پیش یه کتاب بود به اسم قلعه توی بازار بود، اما این روزا از هر کتابفروشی می پرسم می گن نشنیدن. حالا اگه کارهای اگزوپری رو بیشتر بگذارید ممنون می شم. مرسی
پست جنوب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک