رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کافکا در کرانه
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 115 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 115 رای
✔️ کتاب « کافکا در کرانه» نوشته هاروکی موراکامی، نویسنده مشهور ژاپنی است. این کتاب در فهرست ده کتاب برتر سال ۲۰۰۵ ، نشریه نیویورکر قرار گرفت. می‌توان گفت موراکامی یکی از خوش اقبال‌ترین نویسندگان ژاپنی است که تا کنون آثار او به سی و چهار زبان ترجمه شده است. در میان جوایز بی‌شماری که دریافت کرده، باید از جایزه‌ی ادبی یومیوری نام برد.
«کافکا در کرانه» داستان دو شخصیت است که در موازات هم حرکت می‌کنند: کافکا که پسری ۱۵ ساله‌است و به علت یک پیشگویی عجیب از خانه فرار می‌کند و آقای ناکاتا پیرمرد آرام و مهربان و عجیبی که به علت اتفاقی شگفت‌انگیز در بچگی دچار نوعی عقب ماندگی ذهنی شده‌است اما حاصل این حادثه به دست آوردن توانایی صحبت با گربه هاست! بخشی از داستان به کافکا و زندگی او می‌پردازد و بخش دیگر به آقای ناکاتا. رمان در عین دو پارگی دارای وحدت مضمون است و تمام حوادث حتی کوچکترین و جزیی‌ترین آنها به هم مرتبط هستند. شاید چیزی که آثار موراکامی و به ویژه این رمان را جذاب می‌کند استفاده نویسنده از عناصر فرهنگ بومی ژاپنی است. با خواندن این رمان در عین لذت بردن از پیشرفت داستان با عقاید و رسومی آشنا می‌شوید که مختص مردم ژاپن است و در درون آنها نهادینه شده: اعتقاد به پیشگویی و غیب بینی ِوجود دنیاهایی ورای دنیای ماِ حرکت بین گذشته و آینده وخاطراتی که هرگز کهنه نمی‌شوند و در موازات زندگی روزمره ما جریان دارند و... هزاران تابوی فرهنگی دیگر که به خوبی و در کمال هنرمندی در لا به لای داستان گنجانده شده‌اند.

در بخشی از «کافکا در کرانه» می‌خوانیم:
«من از زندگی خودم بی اندازه خسته شده‌ام. از خودم خسته شده‌ام. در مرحله ی خاصی باید دست از زندگی می‌کشیدم اما این کار را نکردم. می‌دانستم زندگی بی معنی است اما نمی‌توانستم از آن دست بردارم. بنابراین عاقبت کارم فقط انتظار کشیدن شد به هدر دادن عمرم در جست‌ و جویی بیهوده. عاقبت به خودم صدمه زدم و این کار باعث شد به دیگرانی که در اطرافم بودند صدمه بزنم. به این دلیل است که اکنون دارم تنبیه می شوم چون اسیر نوعی نفرین هستم. روزگاری چیزی داشتم که خیلی کامل٬ خیلی بی‌نقص بود و بعد از ان تنها کاری که از من برمی آمد خوار شمردن خودم بود. این نفرینی است که هرگز نمی‌توانم از آن بگریزم. بنابراین از مرگ نمی‌ترسم.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/04/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کافکا در کرانه

تعداد دیدگاه‌ها:
31
کتاب خیلی خوبیه و خوندنش خالی از لطف نیست و میشه کلی نت برداری از روش کرد جملات تاثیر گذاری داره . منتها ضعف کلی کتاب بنظر شخصی من اینه ک وقایع آخر داستان رو بدست شانس و الهامات گذاشته در صورتی که اوایل داستان همه چیز جزیی تر بیان میشد و آدم احساس میکنه که موراکامی فقط خواسته داستان رو بسرعت تموم کنه در صورتی که اول داستان بخصوص با پیش بردن سه داستان همزمان و مربوط کردن بی نظیرشون بهم خیلی قوی داشت پیش میرفت. کتاب بسیار خوبی هست منتها بنظر شخصی بنده جزو اولین ها قطعا قرار نمیگیره .:-(

خاطرات از درون گرمت میکنند اما در عین حال دو پاره ات می کنند...
کافکا در کرانه / هاروکی موراکامی
وقتی طوفان تمام شد یادت نمی آید چگونه از آن گذشتی ، چطور جان به در بردی. در حقیقت مطمئن نیستی طوفان واقعا تمام شده باشد.
اما یک چیز مسلم است.
وقتی از طوفان بیرون آمدی دیگر آنی نیستی که قدم به درون طوفان گذاشت.
کافکا در کرانه / هاروکی موراکامی
فقط کسانی که مورد تبعیض قرار گرفته اند می دانند چقدر آزار دهنده است.
هر کسی درد را به به شیوه ی خودش حس می کند ، هر کس جای زخم های خودش را دارد.
کافکا در کرانه / هاروکی موراکامی
خوندن این کتاب جز یکی از بهترین تجربه های زندگیتون میشه .
یک کتاب فوق العاده. 3 روز طول کشید تا تمومش کنم! اولین باری بود که با این سبک نوشتار آشنا شدم. پیشروی هم زمان 2 داستان فوق العاده!
هر چه به توهمات فکر کنی بیشتر باد می‌کند و شکل می‌گیرد ، بعد دیگر توهم نیست . .
[quote='Urahara']چرا این کتاب و بعضی کتاب ها فقظ پیش نمایش دره و نمیشه دنلود کرد؟[/quote]
چون با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد.

چرا این کتاب و بعضی کتاب ها فقظ پیش نمایش دره و نمیشه دنلود کرد؟
این رمان داستان دو شخصیت متفاوت است که در موازات هم حرکت می‌کنند: کافکا که پسری ۱۵ ساله‌است و به علت یک پیشگویی عجیب از خانه فرار می‌کند و آقای ناکاتا پیرمرد آرام و مهربان و عجیبی که به علت اتفاقی شگفت انگیز در بچگی دچار نوعی عقب ماندگی ذهنی شده‌است اما حاصل این حادثه به دست آوردن توانایی صحبت با گربه هاست! بخشی از داستان به کافکا و زندگی او می‌پردازد و بخش دیگر به آقای ناکاتا. رمان در عین دو پارگی دارای وحدت مضمون است و تمام حوادث حتی کوچکترین و جزیی‌ترین آنها به هم مرتبط هستند. شاید چیزی که آثار موراکامی و به ویژه این رمان را جذاب می‌کند استفادهٔ نویسنده از عناصر فرهنگ بومی ژاپنی است. با خواندن این رمان در عین لذت بردن از پیشرفت داستان با عقاید و رسومی آشنا می‌شوید که مختص مردم ژاپن است و در درون آنها نهادینه شده: اعتقاد به پیشگویی و غیب بینی ِوجود دنیاهایی ورای دنیای ماِ حرکت بین گذشته و آینده وخاطراتی که هرگز کهنه نمی‌شوند و در موازات زندگی روزمرهٔ ما جریان دارند و... هزاران تابوی فرهنگی دیگر که به خوبی و در کمال هنرمندی در لا به لای داستان گنجانده شده‌اند.
کافکا در کرانه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک