رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

اکنکار: حکمت باستانی برای عصر حاضر

اکنکار: حکمت باستانی برای عصر حاضر
امتیاز دهید
5 / 4
با 17 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 17 رای
گردآوری: تاد کرامر و دوگ منسون

اکنکار چیست:
اکنکار جنبش معنوی جدیدی است که در 1965 در ایالات متحده بنیان گذاشته شد. این جنبش بر ممارست معنوی که ممارست کنندگان را به تجربه آنچه پیرونش "نور و صوت الهی" می نامند، قادر می سازد. تجربه شخصی از این نور و صوت معنوی(شابد) هدف اولیه این روش می باشد. و ادعا می کند که مسیر درونی شخصی، منحصر به فرد و فردی را به سوی فهم خود به عنوان روح و توسعه آگاهی بالاتر "هوشیاری" و خدا را فراهم می کند. براساس واژگان شناسی اکنکار، اصطلاح اکنکار به معنی "همکاری با خدا" می باشد. این احتمال وجود دارد که از کلمه پنجابی اکنکآر( Ekankār) یا اک اونکار(Ik Oankār)، کلمه ایی که برای اولین بار در شری گورو گرانت صاحب و یکی از نام های خداوند در سیک گرفته شده است.(کلمه اک یا ایک عدد یک در هندی، اردو و پنجابی(از ایکا سانسکریت) است. اکنکار از اکُنکار یا اک اونکار(سانسکریت اکا اومکآرا)، نامی برای خداوند گرفته شده که توسط گورو نانک بکار برده شده و اولین کلمه از مانترای مول(Mūl Mantra) که هر روز توسط سیک ها خوانده می شود میباشد. در الفبای گورموخی نوشته شده، یکی از دو نماد دین سیک است و به صورت نوشته یا رسم شده آن را می توان در کالاهای مربوط به سیک، وسایل نقلیه و همه عمارت های سیک و معابد گوردوارا(Gurdwāra) یافت.). از 1985 پیروان اکنکار این طریقت را به عنوان آیین نور و صوت الهی توصیف کرده اند. قبل از 1985 اکنکار به عنوان علم باستانی سفر روح، علم آگاهی کلی و روشی از زندگی شناخته می شد. اک واژه دیگری برای روح مقدس است که همچنین به عنوان جریان حیات صوتی، نیروی زندگی یا نور و صوت الهی شناخته می شود. دفتر مرکزی اکنکار در چانهاسین(Chanhassen)، مینیسوتا(جنوب غربی مینیاپولیس) قرار دارد. معبد اکنکار، کلیسای کوچکی در فضایی باز و ساختمان اداری و محوطه معنوی اک در این مکان واقع شده اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1391/04/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اکنکار: حکمت باستانی برای عصر حاضر

تعداد دیدگاه‌ها:
4
بیست و دوم اکتبر، آغاز سال جدید معنوی در اکنکار است. در این روز در معبد اکنکار واقع در چانهاسن ایالت مینه سوتای آمریکا جشنها و سمیناری ویژه و چند روزه در قسمتهای مختلف که شامل سخنرانی ویژه استاد در قید حیات اکنکار (در حال حاضر «سری هارولد کلمپ») به مناسبت شروع سال نوی معنوی نیز هست، برگزار می شود. از جمله قسمتهای مراسم، ذکر جمعی «هیو» در ساعتی خاص است که تمامی جویندگان معنویت و حقیقت «اک» در سراسر جهان با آن همراه میشوند و این ترانه عاشقانه را برای خداوند می خوانند. امسال جمعه اول آبان ماه رأس ساعت چهار و نیم بعد از ظهر (16:30) به وقت ایران (برابر با هشت صبح به وقت محلی مینه سوتا) زمان این مراقبه جمعی است. همچنین در روز یکشنبه سوم آبان ماه و بیست و چهارم اکتبر که روز پایانی سمینار سه روزه اکنکار است، در همین ساعت ذکر و مراقبه جمعی انجام میشود.
اکنکار
سال نو معنوی ( سال نور و صوت ) بر همه همراهان فرخنده باد ...
عشق و نور و صوت الهی برای همه سالکان برکت باشد ...
این کتاب ها به راحتی در اینترنت پیدا می شن ، لطفا کتاب های جدید تری بذارید با تشکر
اکنکار: حکمت باستانی برای عصر حاضر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک