رسته‌ها

دروازه بی در: چهل و هشت کوان مومون کان

دروازه بی در: چهل و هشت کوان مومون کان
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
Wumen Hui-Kai چینی؛ Mumon Ekai ژاپنی
نویسنده این مجموعه شاگرد و جانشین گاتسورین شیکان بوده است.
Yü eh-lin Shin kuan چینی؛ Gatsurin Shikan ژاپنی

پیش گفتار:
نوشتن در زمینه های به ظاهر غیر ملموس، غیرمنطقی و پر از تناقض کمی دشوار است. در آن لحظه که قرار است توضیح داده شود، خطر شعبده بازی های فکری، فلسفه بافی و حرافیهای بی نتیجه وجود دارد. حالا اگر من سکوت بکنم کسی مرا نمی تواند بفهمد، اگر شروع به صحبت کنم، باید بسیار سنجیده دقت کنم که آیا آن سخن واقعاً ارزش گوش دادن دارد یا نه. برای فهمیدن این کوان هایی که من در اینجا به فارسی نوشته ام، نیاز به ضرورت درک واقعی زندگی وجود دارد آن گونه که هست و نه آنگونه که تمایل من است.
هر کوان به سه بخش تقسیم شده است:
۱. مورد
۲. تفسیر
۳. شعر
یک کوان روش یاری است، برای اینکه بتوانیم وابستگی مان را به ایده ها زمینه ها، تفکرات و... از بین ببریم. این روش صدها سال در بیشتر معابد و صومعه های ذن برای آموزش استفاده می شود و موجب هشیاری و رسیدن به روشنگری و درک مستقیم واقعیت در زندگی برای بسیاری از جویندگان مصمم بوده و هست.
در این زمینه، وجود شک و تردید، اعتماد محکم و زحمت کشیدنی طبیعی پایه بنیادی یادگیری کوان است. برای این یادگیری داشتن یک معلم با تجربه اجتناب ناپذیر است، زیرا این مجموعه را به مانند یک رمان خواندن یا مرور آنلاین یا طوطی وار تکرار کردن به مثابه این است که در رویا مشغول آشپزی باشیم. از آنجایی که پایه ذن بر سادگی و بی پروایی است، تلاش من نیز در این مجموعه بر همین منوال است. توضیح پایانی آنکه برخی اصطلاحات و نام های خاص را در بخش واژه نامه» توضیح داده ام.
منوچهر هدایتی
تابستان ۲۰۲۲
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
92
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
elahehj
elahehj
1403/07/09
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دروازه بی در: چهل و هشت کوان مومون کان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دروازه بی در: چهل و هشت کوان مومون کان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک