رسته‌ها
سفر درونی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 59 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 59 رای
✔️ سفر درونی را می توان خودزندگینامه ی روحانی و معنوی رومن رولان این نویسنده ی مطرح و صاحب نام فرانسوی دانست. چیزی شبیه دفتر خاطراتی که رولان در آن به نوشتن اندیشه ها و ثبت کردن تجربه هایش پرداخته است. این کتاب حاوی تفکرات رولان و تجربیاتی که از سرگذرانده است با زبانی شاعرانه است. سفری درونی ، سفری به درون اعماق اندیشه ها، افکار و احساسات رولان است. این کتاب سرشار است از توصیفات نابی از پدیده ها و تجربه های نویسنده. نویسنده ای که در تلاش است معنای زندگی را بفهمد. در ابتدا رولان قصد داشت این کتاب تنها پس از مرگش منتشر شود اما در سال 1942 به دلیل مشکلات مالی ای که پیدا کرده بود مجبور به چاپ آن شد.

در مقدمه کتاب می خوانیم :
"زبان اکنون بویژه در باره آینده در بند است، زیرا فرمانروایان روز بر آنند که خود در اختیارش گیرند،- چیزی که همواره آرزوی برنیامدنی قدرتهای یک روزه بوده است. پس ، برای ما، تنها گذشته می ماند، و قدرت روز شتابی ندارد که با ما بر سر آن به دعوی برخیزد. این چیزها، برای کسانی که گرد میز نشسته اند، پس مانده ها و ریخت و پاش ضیافت است.و مرا همین کفایت می کند .
برای پیرمرد خوش حافظه ای چون من که در سفر دور و درازش هوش روشن یاب و نگاه تیز بین خود را از دست نداده ، میدان روزهای دیرین به اندازه کافی فراخ است. برای آن کس که دیدن میداند، هر دقیقه ای که از آن درست بهره گیرد، جوهر هم آنچه بود و هم آنچه خواهد بود را در خود دارد.
مگر نمی دانیم که کیهان ما ، چنان که اینشتاین می گوید، همچون مار جاودانگی دم خود را به دندان می خاید؟ و اگر همه و هر کس بخواهد به این گفته بگروند، می توان پنداشت که، در رابطه چشم و پرتو نورانی ، پرتوی که رو به پیش روان گشته است از پشت به دید چشم خواهد آمد. پس، به آن پشت می کنیم تا رودررویش داشته باشیم و ببینیمش که از ژرفنای شب کیهانی بدر می جهد!
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
350
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفر درونی

تعداد دیدگاه‌ها:
9
این کتاب شامل یک سری یادداشت ها و دستنویس های سفر و همچنین برخی از نوشته هائی که در زمان خودش بنا به دلایلی چاپ نشده بود. ضمن اینکه رومن رولان قصد داشته این نوشته ها قبل از مرگش چاپ و منتشر نشود ولی گویا به سبب تنگناهای مالی در سال 1942 تصمیم به چاپ آن می گیرد
ممنون بابت کتاب، این یک نوع اتوبیوگرافی نویسنده هست و جالب که بابد تمامش کرد و بتوان نظر داد.
اسم رومن رولان رو زیاد شنیدم ولی تا حالا کتابی ازش نخوندم. امید وارم خوب خودشو تو دلم جا کنه که بقیه کتاباشو بخونم.
از شما که باعث تجربه ای جدید برام شدید ممنونم
مرسی که دانلودشو گذوشتین
مرسییییییییییییییییییییی
:D:D:D:D:
:x:x:x:x:x
:-*:-*:-*:-*:-*
ممنون اسپارتاکوس عزیز.ولی کاش یه توضیحی هم درباره متن کتاب میدادین.
تنها دلخوشی من برای زنده ماندن خواندن کتاب ، دیدن زیباییها و عشق به دیگران است . اسپارتاکوس عزیز ممنون . اگر اسپارتاکوس با شمشیر آزادگی را خرید شاید ما باید هم اینک با خواندن به آزادی و آزادگی برسیم .
من هم به اسپارتا مدیونم و امید دارم روزگاری ادای دین کنم8-)
بی نهایت سپاس از اسپارتای عزیز.....
کتابی است متفاوت
به اهل ادب توصیه میگردد
PDF
4 مگابایت
سفر درونی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک