رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
یهودیت: بررسی تاریخی
امتیاز دهید
5 / 4
با 276 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 276 رای
از پیشگفتار:
این کتاب به هیچ وجه تاریخ حیات یهودیان نیست؛ همچنین، شرح و گزارش کمکهای قوم یهود به تمدن و پیشرفت بشری نیست، بلکه اساساً به بررسی یهودیت به عنوان شیوه دینی و متمایزی از حیات علاقه مند است که می کوشد آن را در پس زمینه چهار هزار سال تاریخ یهود از زمان تالیف کتاب مقدس تا تاسیس دولت مدرن اسرائیل در روزگار خود ما ارائه کند. کتاب با مهاجرت ابراهیم بنیان گذار ملت یهود، از اور کلده آغاز می شود و با جستجوی خاستگاه رشد و گسترش دائم یهودیت - باورها و تعالیم اخلاقی و دینی آن، امیدها، آرزوها و ایده آلهای آن - برد بررسی خود را ادامه می دهد. این کتاب همچنین درباره جنبشها و تاثیرات مذهبی ای که به شکل گرفتن دین یهود در جلوه های متنوع آن کمک کرده اند بحث می کند و به توصیف مساهمه هایی می پردازد که رشته ای متوالی از انبیا، قانون گذاران، کاهنان، مزامیر نویسان، حکیمان، ربی ها، فیلسوفان و عارفان به سهم خود انجام داده اند که براساس آن یهودیت به صورت نیروی مذهبی پویایی که امروزه هست درآمده است.
کتاب به هیچ وجه ادعا نمیکند که از لحاظ دامنه مطالب یا نحوه بررسی کامل و همه جانبه است. ملاحظات مربوط به گنجایش کتاب باعث کنار گذاشتن بخشها و نام هایی شده است که در غیر این صورت باید در این گزارش به آنها اشاره می شد؛ اما حتی با وجود این محدودیتها امید است که خوانندگان تصویری اجمالی از دورنمای منحصر به فرد یهودیت، با گنجینه عظیم اندیشه و عمل آن، به دست آورند که در ثبت نام خود در دین قانون و اخلاقیاتِ بیش از یک تمدن توفیق یافته است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1388/05/19

کتاب‌های مرتبط

نورالانوار 2
نورالانوار 2
4.2 امتیاز
از 17 رای
تمدن غرب و فرهنگ یهود
تمدن غرب و فرهنگ یهود
3.8 امتیاز
از 20 رای
Of God and Gods
Of God and Gods
4.5 امتیاز
از 2 رای
تاریخ جامع ادیان
تاریخ جامع ادیان
4.6 امتیاز
از 202 رای
زبور داوود: ترجمه قدیم
زبور داوود: ترجمه قدیم
4 امتیاز
از 68 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یهودیت: بررسی تاریخی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
یهودیت: بررسی تاریخی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک