رسته‌ها

چهار رساله: منون، فدروس، ته تتوس، هیپیاس بزرگ

چهار رساله: منون، فدروس، ته تتوس، هیپیاس بزرگ
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 85 رای
نویسنده:
مترجم:
محمود صناعی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 85 رای
مروری بر کتاب درباره افلاطون سخنی است مشهور که پس از افلاطون حکمت چیزی جز حاشیه بر افلاطون از نظر فکر همدوش بزرگترین متفکران و از نظر هنر همپایه برجسته ترین هنرمندان جهان است. در این مجموعه چهار رساله از اهم آثار این حکیم بزرگ گنجانیده شده. این کتاب مجموعه چهار رساله از افلاطون، متفکر بزرگ یونان، به نام‌های منون، فدروس، ته‌تتوس و هیپیاس بزرگ است. موضوع رساله منون فضیلت است و اینکه آیا فضیلت آموختنی هست یا نیست. در رساله فدروس از آیین سخنوری و عشق بحث می‌شود. موضوع رساله ته‌تتوس دانش یا شناسایی است و پاسخ به این سوالات که دانش چیست و چگونه به وجود می‌آید. موضوع رساله هیپاس بزرگ، که طی آن سقراط و هیپاس با هم گفتگو می‌کنند، آن است که زیبایی چیست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
424
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

نوپیدایی: از آشفتگی به نظم
نوپیدایی: از آشفتگی به نظم
3.5 امتیاز
از 2 رای
کرکگور و نیچه
کرکگور و نیچه
4.5 امتیاز
از 20 رای
عقل در تاریخ
عقل در تاریخ
4.6 امتیاز
از 92 رای
زیباشناسی در هنر و طبیعت
زیباشناسی در هنر و طبیعت
4.7 امتیاز
از 25 رای
The Derrida dictionary
The Derrida dictionary
5 امتیاز
از 2 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چهار رساله: منون، فدروس، ته تتوس، هیپیاس بزرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
11

شنیده‌ایم که در نوکراتیک، یکی از شهرهای مصر، خدایی‌ کهن بوده است، به نام \"توت\"
.... روزی توت‌ به نزد \"تاموس\" فرمانفرمای مصر علیا آمد، و هنرهایی را که اختراع کرده بود به او باز نمود، و خواست که پادشاه فرمان دهد تا آن هنرها به مردم‌ مصر آموخته شوند. تاموس‌ از آثار و فواید هنرها پرسیدن‌ گرفت، و چون‌ توت آنها را شرح داد، تاموس‌ پاره‌ای را پسندید و پاره‌ای را نه.
چون نوبت به فن نوشتن رسید، گفت: ای پادشاه مصریان در پرتو این فن داناتر می‌گردند و نیروی یادآوری آنان بهتر می‌شود، زیرا من این فن را برای یاری به نیروی یادآوری اختراع کرده‌ام.
تاموس‌ در پاسخ گفت: ای‌ توت هنرور! یکی در اختراع‌ هنرها استاد است و دیگری در بازشناختن سود و زیان آنها. تو چون پدر فن نوشتن هستی، محبتی که به فرزند داری نمی‌گذارد حقیقت را ببینی و از این رو خلاف اثری را که در مردمان خواهد داشت بیان کردی. این هنر روح آدمیان را سست می‌کند و به‌ نسیان مبتلا می‌سازد. زیرا مردمان امید به نوشته‌ها می‌بندند و نیروی یادآوری را مهمل می‌گذارند و به حروف و علامات‌ بیگانه توسل می‌جویند، و غافل می‌شوند از این که باید به درون‌ خویش رجوع کنند و دانش را بی واسطه عوامل بیگانه در خود بجویند و آن را از یادآوری بدست‌آورند. پس هنری که‌ اختراع کرده‌ای، برای حافظه است، نه برای نیروی یادآوری. از این رو به شاگردان خود فقط غباری از دانش می‌توانی داد، نه‌ خود دانش را، و شاگردان چون از تو سخنان فراوان خواهند شنید، بی آنکه به راستی چیزهایی بیاموزند، گمان خواهند برد که‌ دانا شده‌اند و در نتیجه هم نادان خواهند ماند و هم معتقد خواهند شد که دانا گردیده‌اند. و از این رو افت و خیز با آنان‌ بسیار دشوار خواهند بود.
رساله ی فایدروس
کتاب جالبی بود خیلی علاقه داشتم این کتاب را بخونم چیزای زیادی درباره اون شنیده بودم . تشکر:)):)):D;-(
من رساله ایون و می خوام تو این نیست که!!!
تو گوگل گشتم و این کتاب را دانلود کردم
karam az gerye gozashtast,bedan mikhandam.........:-)
vaghean jalebe
کتاب ها چه جوری داتلود می شدند؟

دوستان عزیز برای دانلود، روی اسم کتاب ها(بالای قسمت تصویر کتاب) کلیک کنید.
چهار رساله: منون، فدروس، ته تتوس، هیپیاس بزرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک