رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کلیدر - جلد 5
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 83 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 83 رای
✔️ کلیدر (Kelidar) داستانی حماسی درباره‌ی زندگی روستایی یک خانواده کرد (کرمانج) ایرانی است که در روستای اطراف سبزوار زندگی می‌کند. داستان و اتفاقات کتاب بر اساس واقعیت شکل گرفته است که روایت زندگی خانواده «کلمیشی گل محمد» قهرمان سبزوار در دوران کودکی دولت آبادی است. کلیدر - که هنوز هم برای بسیاری تلفظ نامشخصی دارد- نام کوهی در اطراف سبزوار است که قصه در آن رخ می‌دهد. با وجود اینکه داستان در بستری از واقعیت روایت شده است اما نویسنده به اقتضای قصه، هرجا که نیاز داشته تخیل خود را وارد داستان کرده است تا کتاب به یک رمان منسجم و گیرا تبدیل شود.

کلیدر دومین رمان بلند جهان پس از کتاب «در جست و جوی زمان از دست رفته» است با تعداد کلماتی بالغ بر 950 هزار کلمه و دولت آبادی 15 سال از عمر خود را صرف نوشتن آن کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کلیدر - جلد 5

تعداد دیدگاه‌ها:
9
چرا هر کتابی که میخوام نوشته امکان پذیر نمی باشد؟!
کتابناک کاش شرایطی ایجاد کنه تا مردم به این کتب دسترسی داشته باشن...
... زیاد یافت میشود. بسیار! زن در این دنیا بسیار یافت می شود. اما... عشق... عشق کم یافت می شود. اصلاً یافت نمی­شود، عشق. خیلی خنده دار است، خیلی هم گریه دارد! عشق، یا هست یا نیست؛ قدیر. اگر نیست که نیست. اما اگر هست، اگر باشد، اگر یافت شود در تو، آن وقت دیگر تو نیستی! این هم گریه دارد و هم خنده! تو نیستی وقتی که عشق نیست. تو نیستی وقتی که عشق هست!... تو ملتفت حرفم می شوی؟ ... چه می دانم؛ چه می دانم؟ چه می گویم؟ چه می دانم چه می گویم؟ عشق! عشق ... آمد و برد! می آید و می برد. هی ... هی ... هستی و نیستی! نیستی و هستی. گمان ... گمان!
مستی ، فقط مستی ! خدا کند بتوانم همیشه مست باشم .زبانم را این مستی است که باز می کند . دلم را این مستی است که باز می کند . این مستی اگر نبود خناق می گرفتم .مستی ، حال حقیقی من است
اسپارتاکوس از شما به خاطر این کار فرهنگی سپاسگذارم
محمود دولت آبادی هم در نقش نویسنده ای توانا و هم به مثابه روشنفکری نه به معنای ایرانی آن همواره خودش رو اثبات کرده، کلیدر تنها شمه ای از این توانمندی است.
با خواندن این رمان به کرد بودنم افتخار میکنم
اسپارتاكوس عزيز درود برتو بخاطر كتابهاي خوبي كه در سايت كتابناك قرار دادي بسيار سپاسگزارم .بويژه رمان كليدر
اسپارتاكوس عزيز درود برتو بخاطر كتابهاي خوبي كه در سايت كتابناك قرار دادي بسيار سپاسگزارم .بويژه رمان كليدر
ممنون از همه . تمام این کتابها فدای یه تار موی تک تک شما عزیزان . اسپارتا فداتون
کلیدر - جلد 5
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک