رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ژاک و اربابش
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 46 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 46 رای
✔️ کتاب نمایش نامه ای در 3 پرده است . ژاک و اربابش در سفری هستند که مقصد این سفر معلوم نیست و به گفته ای استعاره از سفر زندگی می باشد . در این سفر ژاک و اربابش از ماجراهای عاشقانه خود و خیانت های همراه با این عشق ها سخن می گویند . ژاک که با ژوستین معشوقه دوستش هم بستر شده و اربابش نیز به همین شیوه مورد خیانت صمیمی ترین دوستش قرار گرفته است . در طول راه ، آن ها وارد مهمان خانه ای می شوند که مارکیز زن مهمان خانه دار نیز از ماجرای عشق نافرجام و انتقامش صحبت می کند .

نمایشنامه «ژاک و اربابش» را منتقدان اروپایی مانیفست «خشم انسان بر جبر و تقدیر» می‌دانند. «کوندرا» در مقدمه این کتاب ادعا کرده است این کتاب یک «وارسیون» است و او در نوشتن این نمایشنامه به شاهکار «دنی دیدرو» یعنی «ژاک قضا و قدری» گوشه چشمی داشته است.
«کوندرا» در مقدمه این کتاب به دلایل اهمیت رمان «ژاک قضا و قدری» اثر «دیدرو» اشاره می‌کند و آن را یک شاهکار دیده نشده در ادبیات جهان به شمار می‌آورد.
او با تاکید بر این که نمایشنامه‌اش یک تقلید از کار «دیدرو» است هرگونه تقلید و بازنویسی در ادبیات را بی‌حاصل می‌شمارد و می‌نویسد: «هدفم دفاع از بکارت واجب الحرمت آثار هنری نیست، حتی شکسپیر هم آثاری را که دیگران خلق کرده بودند بازنویسی کرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hotsnow
hotsnow
1390/02/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ژاک و اربابش

تعداد دیدگاه‌ها:
2
ژاک: هر خوب و بدی که اینجا، این پایین تجربه می کنیم، قبلا آن بالا بالاها نوشته شده است...
ارباب: یک چیزی اذیتم می کند،آیا تو به این دلیل که آن بالا نوشته شده است آدم رذل و پدر سوخته ای هستی یا اینکه چون آن بالا بالاها می دانسته اند که آدم پدر سوخته ای هستی این را نوشته اند؟
کدام علت است و کدام معلول؟
ژاک و اربابش / میلان کوندرا
سلام خواهشا حق دانلود کتابها دیگر را هر چه زودتر اعلام کنید.من زیاد نمی توانم به اینترنت درسترسی پیداکنم:((
ژاک و اربابش
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک