رسته‌ها
‏‫۲۰۶۱ ادیسه ۳
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 32 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 32 رای
✔️ جلد سوم مجموعه ادیسه فضایی

قالب داستان‌های کلارک، بخصوص اودیسه‌ها، قالبی اساطیری و نمادین است، دارای ابهام و ایهامی است که تنها می‌تواند از ذهنی پیشرس نسبت به وقایع آینده نشات گیرد. بیان نویسنده گاه به نظر می‌آید که برگرفته از عرفان شرقی است. ۲۰۰۱: ادیسه فضایی، ملهم از عرفان اساطیری، اساطیر یونان، عرفان بودیسم و هند است. او انسان را به ماوراء ماده می‌برد. شیوهٔ کلارک منحصر به فرد است، کلارک علم را در قالب اسطوره بیان می‌کند، اسطوره را چنان لباس علم می‌پوشاند که دیگر اسطوره به نظر نمی‌رسد. علم و نظریه‌های علمی را چنان می‌شکافد که خواننده عامی به باغ باورها می‌رود و عالِم به گلزار اندیشهٔ ژرف.

در اودیسه‌ها شما با تخیل باور نکردنی نویسنده در قالب «تکسنگ سیاه» که با آموزش خود به آدم-میمون‌ها، نسل در حال انقراض آنها را هدایت کرده و به پیش می‌راند. در فیلم راز کیهان در یک صحنه بدیع و استثنایی، کوبریک انسان میمون‌نمای اولیه در حال پرتاب استخوان شکارش را نمایش می‌دهد که پس از آن صحنه قطع و به داخل سفینه دیسکاوری می‌رود، ۴ میلیون سال بعد، و در انتها استحاله فرمانده بومن را با شگفت آورترین بیان ممکن به تصویر می‌کشد.

کلارک در نوشتن مقالات و کتابهای علمی‌توانایی فوق العاده‌ای دارد. او پس از جنگ جهانی دوم، طی مقاله‌ای با محاسبه دقیق نشان داد که اگر سه ماهواره در ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتری زمین قرار گیرند، می‌توانند تمام سطح کره را تحت پوشش خود قرار داده و امر مخابرات از هر نقطه زمین به نقطه دیگر را به راحتی انجام دهد. این نظریه زمانی مطرح شد که موشکها حتی قادر نبودند به ارتفاعات پایین در مدار دست یا بند و اصولا پرتاب ماهواره یک رویا به شمار می‌رفت. اینک این مدار به افتخار او به نام مدار کلارک نام گذاری شده‌است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
134
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
fardad Kazemi
fardad Kazemi
1390/01/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ‏‫۲۰۶۱ ادیسه ۳

تعداد دیدگاه‌ها:
3
[quote='Snake_00c']از ادمین های محترم سایت خواهش می‌کنم، نه تنها این کتاب بلکه از این قبیل کتابها که چاپشون قدیمی هستش، پیدا کردنشون توی کتاب فروشی ها و حتی کتاب خانه‌ها غیر ممکنه. حالا که حتی کتاب چاپ نمی‌شه فکر نمی‌کنم ناشر با وجودش توی اینترنت مخالفتی بکنه، لطفا دانلود رو آزاد کنید.[/quote]
کاربر محترم ! حتی اگر کتاب قدیمی باشد، حق نشر به مترجم و عوامل دیگر کتاب برمی گردد که هر کدام می توانند مانع حق نشر آزاد کتاب باشند. لطفا به این نکته توجه بفرمایید که یک کتاب قدیمی ممکن است بارها از سوی ناشر تجدید چاپ شده باشد و امتیازش متعلق به یکی از عوامل کتاب باشد.
از ادمین های محترم سایت خواهش می‌کنم، نه تنها این کتاب بلکه از این قبیل کتابها که چاپشون قدیمی هستش، پیدا کردنشون توی کتاب فروشی ها و حتی کتاب خانه‌ها غیر ممکنه. حالا که حتی کتاب چاپ نمی‌شه فکر نمی‌کنم ناشر با وجودش توی اینترنت مخالفتی بکنه، لطفا دانلود رو آزاد کنید.
لطفا در صورت امکان لینک دانلود مجموعه های ایسه و راما رو فعال کنید.
متاسفانه در جای دیگه یافت نشد.. حتی در کتاب فروشی ها پیدا نکردم.
با سپاس فراوان از زحمت های شما
‏‫۲۰۶۱ ادیسه ۳
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک