رسته‌ها
یک روز ایوان دنیسوویچ
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 36 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 36 رای
✔️ عنوان انگلیسی: One Day In The Life Of Ivan Denisovich
چهره و پیام اخلاقی سولژنستین یادآور ترکیبی بود از پیامبران عهد عتیق و نویسندگان بزرگ روس. با این که بیست سال در غرب زندگی کرد، بیش از آن که مبلغ زندگی معاصر غرب شود، منتقد آن شد. برای شناخت او باید سنت ادبی روسی را در نظر گرفت که "ادبیات نباید در جستجوی زیباشناسی ناب، از محدوده جهان خاکی خارج شود. او چون تولستوی، داستایفسکی و تورگنیف بر این باور بود که نویسنده باید با مسائل اجتماعی مهم رویارو شود ولو این که این رویارویی او را در تضاد با نظریات متداول و ایدئولوژی های حاکم قرار دهد."
در سنت نویسندگان روسی هنر با آفرینش خیال، معادل نیست. از دید آنها میان صنعتگری ادبی و ابداع پیوندی الزامی وجود ندارد. بلکه هنر نویسنده در مهارت او در انتخاب، شکل دادن، و ارائه اطلاعات حقیقی در ساختاری منسجم و نیز در توانایی او برای درک الگوها و قیاس هاست. از همین رو سولژنیتسین نوشت که او آمده تا حقیقت را بازسازی کند.

در بحبوحه جنگ جهانی دوم سرباز روسی ایوان دنیسویچ شوخوف با اتهام جعلی به ده سال حبس در اردوگاه کار اجباری محکوم می شود. سولژنیستین با نثری زیبا یک روز از زندگی دردناک این مرد را در اردوگاه به تصویر می کشد. مردی که تمام سختیها را با صبر و شکیبایی تحمل می کند. این اثر به عنوان اثری برجسته وغیرمعمول در ادبیات شوروی با به تصویر کشیدن بخش تاریکی از دوران استالین و تکریم قدرت روح انسانی به دریافت جایزه نوبل ادبینایل و به شاهکاری جهانی بدل شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
232
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
alirezabayati
alirezabayati
1390/01/24

کتاب‌های مرتبط

آندریا جعفر کاپالدی
آندریا جعفر کاپالدی
4.2 امتیاز
از 6 رای
طشت خون
طشت خون
4.2 امتیاز
از 9 رای
آرکادین
آرکادین
4.4 امتیاز
از 20 رای
کلبه عمو تم
کلبه عمو تم
4.5 امتیاز
از 117 رای
Justine
Justine
4.3 امتیاز
از 24 رای
Wintry Peacock
Wintry Peacock
5 امتیاز
از 4 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یک روز ایوان دنیسوویچ

تعداد دیدگاه‌ها:
6
این کتاب رو از بچگی میشناسم با همین طرح جلد ... با ترجمه اقای فرخفال... بچه که بودم وقتی تو کتابخونه فضولی میکردم و این کتاب رو بعضی وقتا میدیدم زود میزاشتمش سر جاش... میترسیدم خب.ولی الان هر وقت میبینمش یا به یادش میوفتم احساس عزیزی بهم دست میده.. این رمان رو چندسال پیش خوندمش... تو یه روز زمستونی و برفی.. با هیچ کتاب دیگه ای عوضش نمیکنم. فک کنم یکی از ناب ترین نوستالژی های عمرم باشه.
با تشکر از شما آقای بیاتی من تونستم با راهنمایی شما این کتاب رو دانلود کنم.
از اسکن و آپلود کتاب تشکر می کنم آقای بیاتی عزیز.
كتاباي سولژنیتسین واقعا حرف ندارن...
ممنون عليرضا جون
کتابی فوق العاده است از نویسنده ای که حتما خود را در احساساتش شریک خواهیم یافت. کتابهای سولژنتسین از کتابهای اورول عمیقتر و به همین نسبت در ایران کمتر شناخته شده اند. کاش مجمع الجزایر گولاک هم در این سایت می آمد. کتابی که توسط انتشارات سروش چاپ شده و امیدی به تجدید چاپش نمی رود.
یک روز ایوان دنیسوویچ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک