رسته‌ها
بازگشت از مسافرت کره ماه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 70 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 70 رای
✔️ از متن داستان:
در سال 1863 دنیای متمدن آمریکا و اروپا شاهد عظیم ترین حادثه تاریخی و علمی جهان بودند. توضیح این مطلب به طوریکه در کتاب "مسافرت به کره ماه" یادآور شدیم، اعضای "گون کلوپ" که کارشان ساختن توپهای عظیم در دوران جنگهای داخلی آمریکا بود، به فکر افتادند توپ بسیار نیرومندی با اصول علمی برای مسافرت به ماه بسازند و رئیس این کلوپ، "پرزدینت باربیکان" پس از مراجعه و تبادل نظر با رصدخانه کیهانی کمبریج درصدد برآمد که با همکاری و شرکت سایر اعضای "گون کلوپ" که همه از مردان علمی آمریکا بودند، وسایل این کار را فراهم نماید. و بعد از اینکه میلیونها دلار از نمایندگان و موسسات فنی و علمی و همچنین از موسسات سایر کشورها فراهم گردید، برای ساختن آن مشغول کار شدند.
به موجب اظهارنظر اعضای رصدخانه کمبریج، سفینه که بایستی به طرف ماه فرستاده شود، مقرر شد که آن را در یکی از نقاط واقع در 28 درجه عرض شمالی تا جنوبی نصب نمایند تا بتوانند سمت راس کره ماه را در نزدیکترین هدف قرار دهند و سرعت این توپ بایستی معادل دوازده هزار و پانصد متر در ثانیه باشد و این گلوله یا سفیه کیهانی، روز اول دسامبر در ساعت یازده و سیزده دقیقه و بیست ثانیه به سوی هدف پرتاب شد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
230
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Pir pesar
Pir pesar
1389/11/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بازگشت از مسافرت کره ماه

تعداد دیدگاه‌ها:
6
کتاب "سفر به ماه" ترجمه "خسرو شایسته" از انتشارات سپیده، چاپ ششم سال 1370 بصورت خلاصه (151 صفحه) در برگیرنده دو داستان "از زمین تا ماه" با نام اصلی "De la Terre à la Lune" یا "From the Earth to the Moon" و داستان "دور ماه" با نام اصلی "Autour de la Lune" یا "Around the Moon" می باشد.
این کتاب در واقع همان کتاب "دور ماه" است که توسط آقای "اردشیر نیکپور" ترجمه شده است. عنوان اصلی کتاب به فرانسوی "Autour de la Lune" و به انگلیسی "Around the Moon" می باشد.
من از مطالعه این کتاب نهایت بهره مندی و استفاده را بردم به شما هم توصیه میکنم بخوانید.
وااای که من چقدر دنبال این کتاب می گشتم. آرزوی من خوندن ادامه مسافرت به ماه بود. آقا عالی بود دمت گرم انشاالله همیشه سالم باشی و موفق
ژول ورن نویسنده ایی بزرگ با افکاری شگرف بوده که قابل ستایش میباشد.
دستت درد نکنه.
کارت درسته من دنبال کتاب فانوس دریایی شم اگه اونم بذاری معرکه میشه
بازگشت از مسافرت کره ماه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک