رسته‌ها
مقدمه ای بر فدرالیسم
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 26 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 26 رای
توضیح:
طرح روی جلد تصویری از پارلمان فدرال آلمان بر زمینه پرچم این کشور می باشد که بر بالای آن عبارت "خلق آلمان" حک شده است و در مقابل آن پرچم های شانزده ایالت و دولت فدرال این کشور در اهتزاز هستند. لازم به ذکر است که در این کشور نه تنها هر ایالتی پرچم خاص خود را دارد بلکه حتی هر شهری از پرچم و آرم رسمی خود برخوردار می باشد و این یکی از ویژگی های نظام فدرال می باشد که از جمله بر اساس اصل "تنوع در حین وحدت" بنا شده است.

پیشگفتار مترجم:
فدرالیسم و مسائل مربوط به آن در خاورمیانه و بخصوص در ایران طی دهه گذشته تبدیل به یکی از مباحث جدی شده است. بحث وگفتمان پیرامون آن بعنوان سیستمی که قابلیت برون بری از مشکلات ناشی از ستمها و کاستیهای اتنیکی در جوامع کثیرالمله را دارا می باشد،در شرایط دشواری که امروزه با آن روبرو هستیم برای عده ای جهت رفع مشکلات و معضلات موجود و جلوگیری از پیدایش روشهای خشونت آمیز و ندادن افسار به دست اشخاصی که جز گرفتن ماهی از آب گل آلود مقصود دیگری ندارند، تنها آلترناتیو و گزینه عملیمی باشد. اگر گذار مسالمت آمیز برای رسیدن به یک جامعه مدنی و قانونمند و استوار بر موازین دمکراسی مد نظر باشد، چه بسا که یک سیستم فدرالی، چه بعنوان گذار و چه بعنوان هدف نهایی، توانایی آنرا داشته باشد که نقشی جامع و سازنده در حل مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه ما ایفا کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
124
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
cold silence
cold silence
1389/12/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مقدمه ای بر فدرالیسم

تعداد دیدگاه‌ها:
4
[quote='alivaesy'][/quote]
دوست گرامی، فکر کنم اینجا رو با فوروم بحث و گفتگوی عمومی اشتباه گرفتی.
بهتره که لینک تبلیغاتی مربوط به یک گروه خاص رو برداری و بجاش درباره‌ی کتابی که اینجا به اشتراک گذاشته شده بحث کنید.
کتاب مفیدیه .خوشحالم که اینجور مباحث تو فضای ایران داره جای خودشو پیدا میکنه.به نظرم بهترین شیوه برای اداره کشورمون ایجاد فدراسیون هاست به جای حکومت مرکزی.
[quote='mf600']کتابی حقیقتا خواندنی و با ارزش با پیش گفتاری بسیار عالی،از سایت کتابناک و خانم cold silence جهت آپلود کتاب بسیار ممنونم.[/quote]
درود بر شما
خوشحالم که مفید واقع شده
کتابی حقیقتا خواندنی و با ارزش با پیش گفتاری بسیار عالی،از سایت کتابناک و خانم cold silence جهت آپلود کتاب بسیار ممنونم.
مقدمه ای بر فدرالیسم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک