رسته‌ها
الوداع گل ساری
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 355 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 355 رای
ترجمه فارسی یکی از ‌معروفترین آثار نویسنده شهیر قرقیزستانی و یکی از برجسته ‌ترین چهره‌های فرهنگی اتحاد شوروی سابق که نوشته های او به بیش از یکصد و پنجاه زبان ترجمه شده و او را صدای قیرقیزستان نامیده اند. آیتماتف در این رمان به مانند دو رمان دیگرش "روزی به درازای یک قرن" و " باران سفید" ‌ به بیان مشکلات عصر حاضر جامعه شوروی در قالب نمادهای شاعرانه برگرفته از قرقیزستان میپردازد. این رمان در رابطه با فرد روستایی قرقیزستانی است که با اسبش به نام گلساری رابطه صمیمانه دارد فضای این رمان حول رابطه صمیمانه و دوستانه صاحب اسب و گلساری است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
202
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1387/07/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی الوداع گل ساری

تعداد دیدگاه‌ها:
10
این کتاب رو بعداز چهل سال تو این سایت پئدا کردم
آیا کتاب یکبار باید خوانده و تمام شود ؟
برای دسترسی به بقیه داستان مشکل داشتم.
به نظر می رسد که گلساری نماد ملت قرقیزستان است که در دوران بالندگی و و شوفایی خود با انقلاب روبرو میشود. و سوارهایی که بدون هیچ شناخت و دلسوزی سوار او می شوند اصلا به فکر سلامت او نیستند و تنها برای رسیدن به جاه طلبی ها و مقاصد سیاسی خود او را به عنوان یک وسیله در اختیار می گیرند و در نهایت چیزی که از گلساری می ماندجسمی نحیف و رو مرگ است. آیتماتف در این اثر با قلم توانای خود به خوبی توانسته دورانی از حکومت شوروی سوسیالیستی را به تصویر بکشد و واقعیت رنج و شکنجه ای را که یک ملت برای رسیدن به هیچ متحمل شده اند را توضیح می دهد.
اولين كتابيه كه از اين نويسنده خواندم.خيلي زيبا بود ممنونم
الوداع گلساری اثر زنده یاد چنگیز آیتماتف نویسنده نامدار اتحاد شوروی بسیار شورانگیز وانسانی که دراوایل سال 1345 که هنوز تازه کتاب خواندن را شروع کرده بودم درروحیه انساندوستی من نقشی بسا فزاینده داشت . از آن سالها همه جا گشتم تا آنرا دوباره پیدا کنم متاسفانه هر چه بیشتر گشتم کمتر موفق شدم .خوشحالم و بسی سرافراز که آنرا در کتابناک یافتم
مرسي من خيلي دنبال اين كتاب بودم.
يه دنيا ممنون
نکته جالبی از قول آقای مهاجرانی در مکتوب را بخوانید.
الوداع گل ساری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک