رسته‌ها
تهیدستان
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 91 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 91 رای
✔️ کتاب، مجموعه مشاهدات جک لندن در بخش فقیرنشین لندن در اوایل قرن بیستم است. این داستان بعدها الهام بخش جورج اورول برای نوشتن کتاب آس و پاس‌ها در پاریس و لندن شد.

«جک لندن» در رمان «تهیدستان» به‌عنوان سخنگوی ستمدیدگان جامعه سرمایه‌داری عصر خویش به اندیشه رهایی آنها وفادار مانده و زندگی اقشار محروم اجتماع را به تصویر می‌کشد. البته جامعه مثالی او منطقه‌ای فقیرنشین در «شهر لندن» است.

راوی «جک لندن» به‌عنوان یک «گردشگر-گزارشگر» به منطقه «ایست اند (East End)» به قلب «شهر لندن» می‌رود تا فقر و بدبختی مردم آنجا را به چشم خود ببیند و آنها را گزارش کند. در وهله اول لباس‌های رسمی خود را در اقامتگاهی دورتر با لباس‌های کهنه و فرسوده تعویض می‌کند. سپس به میان مردم می‌رود تا زندگی‌شان را از نزدیک مشاهده کند.
در مشاهداتش صحنه‌هایی از فقر و فلاکت را می‌بیند و برایش باورکردنی نیست که در قلب بریتانیای کبیر، با آن همه دبدبه و کبکبه، چنین جهنمی وجود داشته باشد.
جوهر کلام او را در این جمله‌اش می‌توان یافت که می‌گوید: «ایست اند -گودخانه لندن- کشتارگاه درندشتی است که بریتانیای بی‌رحم هرسال و نسل به نسل، انبوهی از انسان‌هایی را که برای خوب زیستن آفریده شده‌اند، قربانی می‌کند».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
238
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Pir pesar
Pir pesar
1389/12/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تهیدستان

تعداد دیدگاه‌ها:
12
از دوستان و خوانندگان آثار جک لندن ؟؟ کدام اثر وی معروفتر و تاثیر گزاری بیشتری دارد؟؟
باتشكر نخوندمش اميدوارم كتاب خوبي باشه
کتابهای سپیددندان ، آوای وحش و پاشنه آهنین را از این نویسنده خواندم کتابهای بسیار خوبی هستند ولی این کتاب را هنوز نخواندم. از چنان قلم توانایی احتمال خلق اثری ضعیف بسیار کم است. به همه ی دوستان پیشنهاد می کنم آثار جک لندن را بخوانند. با سپاس از این که امکان خوندن این کتاب را برای علاقه مندان فراهم کردید.
خیلی کتاب جالبیه!سالهاست دمبالش بودم.واقعا دستت درد نکنه
www.cheshmak65.blogfa
هنوز نخوندمش اما امیدوارم که خوب باشه
مرسی
جك لندن جزء اولين كساني بود كه نامش را در دنياي داستان شنيدم
من این قبلتر خونده بودم کتاب جالبی:baaa:
این کتاب را باید در ردیف آثار درجه سه جک لندن قرارداد که از نظر ارزش ادبی یا جامعه شناسی مقامی را به دست نخواهد آورد. جک لندن با این کتاب به شرح سفر در لندن اوایل قرن بیستم میپردازد و سعی کرده که با شیوئ دیکنز به بررسی زندگی طبقات پایین جامعه انگلیس در آن سالها بپردازد که نتیجه مایوس کننده است.
ترجمه کتاب نیز چنگی به دل نمیزند و در مجموع کتابیست خسته کننده و ملال آور.
PDF
3 مگابایت
تهیدستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک