رسته‌ها
خلاصه کتاب هابیت
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
معرفی کتاب هابیت:
خلاصه کتاب «هابیت» (The Hobbit) چکیده اثر جاودانه «جی.آر.آر. تالکین» (J. R. R. Tolkien)، نویسنده و زبان‌شناس برجسته انگلیسی، است که در سال ۱۹۳۷ منتشر شد. این کتاب که در ابتدا برای کودکان نوشته شده بود، به سرعت محبوبیت جهانی یافت و مخاطبان در تمام سنین را به خود جذب کرد.
داستان ماجراجویی بیلبو بگینز، یک هابیت آرام و خانه‌دوست را روایت می‌کند که به طور غیرمنتظره‌ای در سفری حماسی برای بازپس‌گیری گنج دزدیده شده توسط اژدهایی به نام اسماگ شرکت می‌کند. همراه با گروهی از دورف‌ها و جادوگری خردمند به نام گندالف، بیلبو با خطرات بسیاری روبرو می‌شود و در این مسیر، شجاعت و توانایی‌های پنهان خود را کشف می‌کند. «هابیت» با خلق دنیایی غنی و شخصیت‌های به یادماندنی، پایه‌گذار مجموعه حماسی «ارباب حلقه‌ها» شد و تاثیر عمیقی بر ژانر فانتزی گذاشت.

بخشی از رمان هابیت:
«در سوراخی در زمین، موجودی زندگی می‌کرد که هابیت نام داشت. این سوراخ نه کثیف بود، نه مرطوب و نه پر از کرم‌های لزج و بوی نا؛ بلکه یک سوراخ هابیتی بود و این یعنی راحتی. درِ گرد و سبزرنگش به راهرویی باز می‌شد که شبیه تونلی بود؛ تونلی بسیار راحت و بدون هیچ دود، با دیوارهایی پوشیده و کف‌پوش شده، صندلی‌های جلادار و کلی جالباسی برای کلاه و پالتو - هابیت ما عاشق مهمان بود.
این تونل پیچ و تاب می‌خورد و عمیق‌تر می‌شد، اما نه خیلی عمیق، و به طرف دامنه تپه ادامه پیدا می‌کرد - تپه‌ای که همه در آن حوالی به آن می‌گفتند تپه - و در هر دو طرف آن درهای گردِ زیادی باز می‌شد. برای هابیت، بالا رفتن از پله معنی نداشت: اتاق خواب، حمام، انباری، آشپزخانه، اتاق ناهارخوری، همه در یک طبقه و در واقع در همان راهرو قرار داشتند. بهترین اتاق‌ها در سمت چپ بودند (وقتی وارد می‌شدید)، چون فقط این اتاق‌ها پنجره داشتند؛ پنجره‌های گرد و عمیقی که رو به باغ و چمن‌زارهای شیب‌دار کنار رودخانه باز می‌شدند.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
24
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/06/04

کتاب‌های مرتبط

لبه تیغ
لبه تیغ
4.3 امتیاز
از 9 رای
صاعقه
صاعقه
4.5 امتیاز
از 40 رای
جنگ آئینه
جنگ آئینه
4.3 امتیاز
از 16 رای
هواردز اند
هواردز اند
4.5 امتیاز
از 28 رای
جاسوسی که از گرمسیر آمد
جاسوسی که از گرمسیر آمد
3.8 امتیاز
از 177 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب هابیت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب هابیت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک