رسته‌ها
خلاصه کتاب منطقه تحت نظر
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
معرفی کتاب منطقه تحت نظر:
خلاصه کتاب «منطقه تحت نظر» (The Zone of Interest) جان کلام رمانی سیاسی - جنگی نوشته مارتین ایمیس (Martin Amis)، نویسنده مشهور بریتانیایی است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. ایمیس، که به خاطر سبک نوشتاری تیز و گزنده‌اش شناخته می‌شود، در این کتاب به موضوع پیچیده و دشوار هولوکاست می‌پردازد.
داستان در یک اردوگاه کار اجباری نازی در لهستان اشغال شده روایت می‌شود و از دیدگاه سه شخصیت اصلی نقل می‌شود: گولو تامسن، افسر اس‌اس که عاشق هانا دران، همسر فرمانده اردوگاه می‌شود؛ پاول دول، فرمانده اردوگاه؛ و اشمول، یک یهودی عضو زوندرکوماندو که مجبور به کار در کوره‌های آدم‌سوزی است. ایمیس با ترکیبی از طنز سیاه و واقع‌گرایی تکان‌دهنده، تصویری عمیق و تاثیرگذار از زندگی روزمره در سایه وحشت هولوکاست ارائه می‌دهد.

بخشی از رمان منطقه تحت نظر:
«گولو با نگاهی خالی به افق خیره شده بود. صدای سوت قطار باری که از دور می‌آمد، لرزشی نامحسوس بر اندامش انداخت. او می‌دانست که این قطار چه باری با خود می‌آورد؛ باری از گوشت و استخوان، از رویاهای بر باد رفته و امیدهای خاموش شده. اما در این لحظه، تنها چیزی که ذهنش را مشغول کرده بود، موهای طلایی هانا بود که در نور غروب می‌درخشید. چطور می‌شد در میان این جهنم، چنین زیبایی وجود داشته باشد؟
با هر قدمی که به سمت دفتر کارش برمی‌داشت، بوی تعفن هوا غلیظ‌تر می‌شد. بویی که حالا دیگر برایش عادی شده بود، مثل عطر صبحگاهی نان تازه. گولو پوزخندی زد. چه راحت انسان می‌تواند به هر چیزی عادت کند، حتی به بوی مرگ. او کاغذهای روی میزش را مرتب کرد، آمار و ارقامی که پشتشان انسان‌هایی پنهان بودند که دیگر وجود نداشتند. و در تمام این مدت، تصویر هانا از ذهنش محو نمی‌شد. شاید عشق، تنها راه فرار از این دیوانگی بود.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
22
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/05/31

کتاب‌های مرتبط

لبه تیغ
لبه تیغ
4.3 امتیاز
از 9 رای
صاعقه
صاعقه
4.5 امتیاز
از 40 رای
جنگ آئینه
جنگ آئینه
4.3 امتیاز
از 16 رای
هواردز اند
هواردز اند
4.5 امتیاز
از 28 رای
جاسوسی که از گرمسیر آمد
جاسوسی که از گرمسیر آمد
3.8 امتیاز
از 177 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب منطقه تحت نظر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب منطقه تحت نظر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک