رسته‌ها
دختر زیبای شهر پرت
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 4 رای
نویسنده:
مترجم:
تورج هاشمی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 4 رای
والتر اسکات نویسنده کتاب دختر زیبای شهر پرت که یکی از پرفروش ترین کتابها بزبان انگلیسی بوده است ، در سال ۱۷۷۱ در ادینبورو پایتخت اسکاتلند بدنیا آمد. وی در کودکی به مرض فلج اطفال مبتلا شد که تا آخر عمر با آن دست بگریبان بود. او به دبیرستان مشهور سلطنتی ادیمبورو که تعداد زیادی از مشاهیر اسکاتلندی در آن تحصیل کرده بودند وارد شد. بعد از تمام کردن دوره دانشگاهی در رشته حقوق ، بعنوان وکیل دعاوی مشغول کار شد. او کار ادبی خود را با انتشار چند جزوه و کتاب شعر شروع کرده و بعد از مدت کمی ، نبوغ خارق العاده خود را در زمینه رمان های تاریخی تثبیت کرده و بعنوان یکی از بزرگترین و موفق ترین نویسنده در کشور های انگلیسی زبان شناخته شد.
این کتاب که طولانی ترین رمان او محسوب میشود، با استقبال شدید خوانندگان قرار گرفته و بارها در اسکاتلند، انگستان و آمریکا تجدید چاپ شده است. داستان این کتاب که بعقیده خود نویسنده یکی از بهترین کتابهای او بشمار میرود، در کشور اسکاتلند اتفاق افتاده و مانند سایر آثار سر والتر، مبنای واقعی و تاریخی دارد.
والتر اسکات که بخاطر خدماتش به ادبیات و تاریخ لقب سر دریافت کرده بود، پدر داستانهای تاریخی اروپا محسوب میشود. او کار ادبی خود را از سرودن اشعار شروع کرده و هم اکنون پروژه پر خرجی در دانشگاه ابردین اسکاتلند شروع شده که اولین کار آن بچاپ رساندن ده جلد از اشعار والتر اسکات است که بزحمت جمع آوری گردیده است. آثار سر والتر اسکات با وجود پیچیدگی خاص به اغلب زبانهای زنده دنیا ترجمه شده و فیلم های متعددی هم بر اساس آنها تولید شده است.
اتفاقاتی که در این داستان پیش میآید، به دوره سلطنت رابرت سوم پادشاه ضعیف النفس و مریض احوال اسکاتلند برگشته و این در زمانی است که حکومت های ملوک الطویفی در تمام کشورهای اروپا رواج داشته است. برای خوانندگان قرن بیست و یکم قدری مشکل است که خود را با واقعیت های چنین سیستمی آشتی دهد ولی حقایق تاریخی را نمیتوان انکار کرد و جامعه اسکاتلند مانند همه جوامع اروپا، از دو دسته اصیلزادگان و مردم معمولی، تشکیل شده بود. شهروند های رده پائین بدون اجازه حق صحبت کرده با اصیلزادگان را نداشته و نجیب زادگان در زیر یک سقف ، با مردم معمولی قرار نمیگرفتند. طبقه نجیب زاده بخود حق میدادند که بهر صورتی که میل دارند با مردم معمولی رفتار کرده ، قانون و مقررات بطور کامل از آنها حمایت می نمود.
شهر پرت که در آن دوره پایتخت اسکاتلند بود، برای خود آداب و رسومی داشت که در بقیه شهر های اسکاتلند اجرا نمی شد. یکی از این رسوم انتخاب یک دختر که هر لحاظ از بقیه پیشی میگرفت ، بعنوان دختر زیبای شهر پرت بود که این لقب افتخاری تا زمان ازدواج به او تعلق میگرفت. همچنانکه از خلال این داستان خواننده با مشخصات اخلاقی چنین دختری آشنا می شود، در خواهد یافت که پاکدامنی، صداقت و پایبندی مطلق به اصول مذهبی، اساس و پایه چنین انتخابی بود. این کتاب برای اولین بار بزبان فارسی ترجمه شده و در دسترس خواننگان فارسی زبان قرار میگیرد. امید است که مورد توجه هم میهنان گرامی قرار بگیرد.
والتر اسکات بخاطر خدمات خود به ادبیات، از پادشاه وقت لقب 'سر' دریافت کرده بود. او یکی از پرکار ترین نویسندگان انگلستان بوده و تاثیر عمیقی روی ادبیات اروپا گذاشته است. وی پیوسته از اتفاقاتی که برای افراد واقعی پیش آمده الهام گرفته و در تمام طول کتابهایش، بکرات خوانندگان را به مراجعه به رفرنس هائی که ارائه میدهد، دعوت میکند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
255
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
toorajhashemi
toorajhashemi
1403/05/09

کتاب‌های مرتبط

از جنس تنهایی
از جنس تنهایی
3 امتیاز
از 3 رای
لبه تیغ
لبه تیغ
4.3 امتیاز
از 9 رای
هواردز اند
هواردز اند
4.5 امتیاز
از 28 رای
صاعقه
صاعقه
4.5 امتیاز
از 40 رای
جاسوسی که از گرمسیر آمد
جاسوسی که از گرمسیر آمد
3.8 امتیاز
از 177 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دختر زیبای شهر پرت

تعداد دیدگاه‌ها:
1
بابت آپلود این کتاب در سایت تشکر می کنم
دختر زیبای شهر پرت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک