رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید یا در مورد این اثر محق هستید، با ما تماس بگیرید.

نوشته های فراموش شده صادق هدایت

نوشته های فراموش شده صادق هدایت
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 6 رای
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 6 رای
برگرفته از مقدمه کتاب:
انتخاب عنوان نوشته های فراموش شده صادق هدایت برای این کتاب از این جهت بوده است که تقریباً هیچ یک از داستانها و مقاله ها و ترجمه هایی که در این کتاب آمده است، در سایر کتابهای هدایت چه آنها که در زمان حیات خود او چاپ شده اند و چه آنها که بعد از مرگ نویسنده منتشر شده اند، وجود ندارد، و دسترسی به آنها برای علاقه مندان آثار هدایت نامقدور یا بسیار دشوار بوده است. اغلب این نوشته ها فقط یک بار چاپ شده اند، آن هم در مجله یا روزنامه ای در تعداد محدود یا به عنوان مقدمه کتابی کم تیراژ و کمیاب که از تاریخ نشر اکثر آنها قریب نیم قرن می گذرد و از همین جهت این نوشته ها، به رغم اهمیتشان نوشته های فراموش شده هستند که به گمان من انتشار مجددشان، به ویژه از حیث شناخت دقیق تر آثار هدایت بسیار ضروری است.
نگارنده این سطور برای تهیه و گردآوردن نوشته های پراکنده هدایت، منظور آن نوشته هایی از هدایت است که تاکنون به صورت کتاب و به طور مستقل منتشر نشده اند، به همه منابع و مآخذی که اثری از هدایت در آنها چاپ شده مراجعه کرده است. متاسفانه دسترسی به این منابع و مآخذ برای همه علاقه مندان به آسانی میسر نیست؛ زیرا شرایط مراجعه به مجله ها و نشریه های قدیمی در کتابخانه های معتبر کشور که تعدادشان بسیار اندک است، و اغلب مجموعه کامل مجله ها و نشریه های قدیمی را در اختیار ندارند، هر پژوهنده و علاقه مند حرفه ای را حتی اگر سفارش هم شده باشد، با موانع و دشواری های فراوان مواجه می سازد. میتوان امیدوار بود که با چاپ کامل این نوشته ها، موانع و دشواری های مذکور عملاً برطرف شوند. تعداد مقاله های پراکنده هدایت که پاره ای از آنها با امضای دیگری منتشر شده اند، بسیار متنوع و فراوان است، و حجم آنها بیش از حجم کتاب فعلی است. نگارنده خوش وقت خواهد شد اگر بتواند بقیه این نوشته ها را در مجلد جداگانه دیگر منتشر کند؛ اگرچه مطمئن نیست پاره ای از این نوشته ها بنا به برخی ملاحظات، به زودی امکان نشر پیدا کنند. در واقع آنچه در کتاب حاضر منتشر شده است بخش مهم و عمده نوشته های پراکنده هدایت است، که از لحاظ نشان دادن تنوع فکری و ادبی هدایت و نگرش انتقادی و تحلیلی او نسبت به آثار و تالیفات نویسندگان و محققان ادبی معاصر خود حایز اهمیت بسیار است.
نوشته های کتاب حاضر را میتوان به سه دسته تقسیم کرد: اول داستانها و قصه ها و ترانه های عامیانه؛ دوم ترجمه ها؛ و سوم مقاله ها که شامل مباحث انتقادی و معرفی و بررسی کتاب است در حقیقت قسمت اصلی و مهم کتاب را نوشته های دسته سوم یعنی مقاله ها در بر می گیرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1403/04/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نوشته های فراموش شده صادق هدایت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نوشته های فراموش شده صادق هدایت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک