رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران - جلد ۲

نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران - جلد ۲
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 4 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 4 رای
ن‍س‍ل دوم روش‍ن‍ف‍ک‍ری م‍ش‍روطه و روش‍ن‍ف‍ک‍ری دوران پ‍ه‍ل‍وی‌

از مقدمه نویسنده:
سالهای متمادی است که قصد آن داشته ام تا تاریخی جامع، هر چند مختصر از جریان روشنفکری ایران تهیه نمایم وقتی شروع به کار کردم دیدم که برای انجام چنین کاری زمانی حداقل ۶-۵ ساله و تیمی از نفرات پژوهشگر و همراه لازم است و آماده سازی این مقدمات و امکانات خارج از توان این بنده است؛ بنابراین به انجام یک بررسی بسیار مختصر و تقریباً محدود به برخی چهره های برجسته این جریان بسنده کردم.
برای نویسنده ای که برنامه های بلند و دور و دراز پژوهشی در افکار خود دارد و فاقد کمترین امکانات حمایتی و تدارکاتی است، ممکن نیست که در فی المثل چنین موضوعی تاریخ روشنفکری در ایران بتواند بیش از این صرف وقت و فرصت نماید و محصول کار نیز طبعاً آن گونه که بایسته است نخواهد بود. بگذریم. قصه غربت تفکر و تحقیق در این زمانه و خواب زدگی آن وزارتخانه ها و سازمانهایی که باید متکفل چنین تحقیقاتی باشند حکایت تکراری رنج آوری است که بهتر است دوباره پرونده آن گشوده نشود.
کتابی که در اختیار شما است حاصل یک کار فشرده و سنگین پژوهشی در مدتی کوتاه و زمانی محدود است. درد معاش مرا مجبور کرده بود که تعهداتی برعهده گیرم و برای پیشبرد کار این تحقیق که آن را ضروری و لازم می دانستم. وقت و فرصت چندانی باقی نمانده بود. این است که از بسیاری چهره ها و انبوهی از یادداشت ها و مستندات چشم پوشی شد و کار محدود به همین چیزی گشت که شاهد آنید...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1403/04/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران - جلد ۲

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران - جلد ۲
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک