رسته‌ها
فیلمنامه
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
کارگردانی سینما و تلویزیون

پیشگفتار:
در مواجهه با هنر هفتم؛ سینما، دانشجوی علاقمند مایل است بداند که مسیری از «فکر» تا «فیلم» چگونه باید طی شود و خواننده علاقمند، کنجکاو است بداند که این مسیر چگونه طی می شود.
واقعاً در فاصله بین فکر تا فیلم چه اتفاقاتی می افتد؟ اینهمه آیا کار یک نفر تواند بود؟ و نتیجه چه خواهد شد؟ در وهله اول، آنچه روشن است اینکه بین فکر تا فیلم، همان فرق وفاصله بین خیال و عمل موجود است. میتوان فکر را به فیلم رساند، اما باید آگاهیهایی داشت و عملیاتی را بلد بود که فقط از طریق آموزش و اکتساب پدید می آید.
اما به هر حال، باید قدم به قدم پیش رفت مرحله پس از فکر، موضوع یا سوژه است و بعد پروراندن موضوع و بالاخره برگرداندن آن در قالب یک «فیلمنامه که روشن است منظور «داستان فیلم» است.
قدمهای بعدی را کتابهای دیگری باید مشخص و روشن کند و آموزش دهد. این کتاب نشان میدهد که از فکر تا موضوع و تا فیلمنامه چه مراحلی باید طی شود، و چگونه می توان فکر را بر روی کاغذ پیاده کرد، و در چه قالبی باید قرار بگیرد تا زبانی سینمایی بیابد. اما قبل از هر چیز باید دید که اصلا هر فکری قابلیت برگردانده شدن به فیلمنامه و در نهایت به فیلم را دارد یا خیر؟
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
56
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1403/01/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فیلمنامه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
5 مگابایت
فیلمنامه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک