رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
فیلمنامه
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
کارگردانی سینما و تلویزیون

پیشگفتار:
در مواجهه با هنر هفتم؛ سینما، دانشجوی علاقمند مایل است بداند که مسیری از «فکر» تا «فیلم» چگونه باید طی شود و خواننده علاقمند، کنجکاو است بداند که این مسیر چگونه طی می شود.
واقعاً در فاصله بین فکر تا فیلم چه اتفاقاتی می افتد؟ اینهمه آیا کار یک نفر تواند بود؟ و نتیجه چه خواهد شد؟ در وهله اول، آنچه روشن است اینکه بین فکر تا فیلم، همان فرق وفاصله بین خیال و عمل موجود است. میتوان فکر را به فیلم رساند، اما باید آگاهیهایی داشت و عملیاتی را بلد بود که فقط از طریق آموزش و اکتساب پدید می آید.
اما به هر حال، باید قدم به قدم پیش رفت مرحله پس از فکر، موضوع یا سوژه است و بعد پروراندن موضوع و بالاخره برگرداندن آن در قالب یک «فیلمنامه که روشن است منظور «داستان فیلم» است.
قدمهای بعدی را کتابهای دیگری باید مشخص و روشن کند و آموزش دهد. این کتاب نشان میدهد که از فکر تا موضوع و تا فیلمنامه چه مراحلی باید طی شود، و چگونه می توان فکر را بر روی کاغذ پیاده کرد، و در چه قالبی باید قرار بگیرد تا زبانی سینمایی بیابد. اما قبل از هر چیز باید دید که اصلا هر فکری قابلیت برگردانده شدن به فیلمنامه و در نهایت به فیلم را دارد یا خیر؟
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1403/01/18

کتاب‌های مرتبط

تئاتر پداگوژیک و برشت
تئاتر پداگوژیک و برشت
5 امتیاز
از 2 رای
۱۵۰ چالش فیلمنامه نویسی
۱۵۰ چالش فیلمنامه نویسی
3 امتیاز
از 3 رای
فن سناریو نویسی
فن سناریو نویسی
4.2 امتیاز
از 6 رای
در
در
4 امتیاز
از 24 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فیلمنامه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فیلمنامه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک