رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
بازخوانی پرونده یک رئیس جمهور
امتیاز دهید
5 / 4
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 4 رای
ن‍گ‍اه‍ی ب‍ه ک‍ارن‍ام‍ه س‍ی‍د اب‍وال‍ح‍س‍ن ب‍ن‍ی‌ص‍در

از متن کتاب:
نسل جوانی که اکنون در این کشور زندگی می کند، بسیاری از جریانات تاریخ معاصر پس از انقلاب را نمی شناسد. یکی از حوادث تاریخی که میتواند درس مهمی برای نسل جوان بهمراه داشته باشد ماجرای بسیار پیچیده اولین رئیس جمهور کشور سید ابو الحسن بنی صدر است.
ابوالحسن بنی صدر در یک خانواده روحانی در همدان دیده به جهان گشود. پدرش حضرت آیت الله بنی صدر بود. ابوالحسن پس از گذراندن تحصیلات خود در ایران برای ادامه تحصیل به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه سفر کرد. زمانی که حضرت امام از عراق به نوفل لوشاتو - در نزدیکی پاریس - مسافرت کرد، بنی صدر و دوستان ملی گرایش مانند ابراهیم یزدی و صادق قطب زاده سعی کردند به نحوی خود را به امام ره نزدیک کنند و کم و بیش در صحنه سیاسی کشور خودی نشان دهند. به هنگام بازگشت حضرت امام الله به ایران نیز، بنی صدر و دوستانش به ایران بازگشتند. رادیو تلویزیون آن روز که هنوز در دست پس مانده های رژیم طاغوت و ملی گرایان بود سعی میکرد در حد امکان شخصیت سازی کرده و کشور را به کام ملی گرایان ببرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
souba
souba
1403/01/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بازخوانی پرونده یک رئیس جمهور

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بازخوانی پرونده یک رئیس جمهور
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک