رسته‌ها
آیت اله طالقانی: رحلت یا شهادت
امتیاز دهید
5 / 3
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 3
با 4 رای
از متن کتاب:
مرگ آیت الله طالقانی بعد از برگزاری مراسم یادبود جمعه سیاه در ایران بر مشکلات و ناراحتی هائیکه انقلاب اسلامی جوان با آن روبرو است افزوده است.
غیبت طالقانی بدون شک خلا بزرگی در زندگی سیاسی ایران پدید آورده که بدشواری میتوان آنرا بوسیله اشخاص دیگر پر کرد. بدلیل اینکه او یک هماهنگ کننده ورزیده بین گروههای گوناگون سیاسی در ایران بود. شاید ضربه بزرگ مرگ طالقانی در شرایط کنونی این بود که در لحظاتی بوقوع پیوست که فرماندهی انقلاب ایران میرفت تا صفحه جدیدی را با اکراد باز کند. زیرا طالقانی بحکم موقعیت پیشرو سیاسی و فکری خود، لایقترین فرد برای حل مشکلات سیاسی بین گروههای شرکت کننده در انقلاب و آرام کننده برخوردهای قوی که پس از سقوط شاه در ایران روی داد - همچنانکه در گذشته و در مناسبات مختلف نشان داد - بوده است. جالب توجه این است که در بهار گذشته وقتی زد و خوردهای بومی در کردستان داشت ابعاد وسیعی می گرفت، طالقانی همراه یک هیئت فورا خود را بآن منطقه رسانید و با تشکیل شورای شهری موفق شد جلو این زد و خوردها را بگیرد. ظاهرا وظیفه اساسی این شورا این بود که هویت قومی اقلیتهای ایرانی را تثبیت کند ولی طالقانی دو هفته قبل از مرگ خود حمله شدیدی به تجزیه طلبان کُرد کرد و هرگونه میانجیگری خود را در حل مشکلات آنان رد کرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
162
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ملا ممدجان
ملا ممدجان
1403/02/03
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آیت اله طالقانی: رحلت یا شهادت

تعداد دیدگاه‌ها:
2
شهادت حتما لازم نیست با تیر و تفنگ انجام شود ، گاهی انسان از شدت ناراحتی دغ مرگ می شود ....
نظر شخصی
آقای اسکندر دلدم کومونیست هستند،همیشه هم در پروفایل خودشان می نویسند روسیه سرزمین پدری ماست،با توجه به اینکه مرحوم طالقانی هم پدر معنوی چپ ها بودند،ممکن هست این کتاب دارای انگیزه های احساسی باشد.
دو نکته هم قابل ذکر است همیشه بعد از مرگ آدمهای معروف این شایعات پخش میشود
مرحوم طالقانی به کشیدن سیگار معروف بودند
ایشون 69 سال عمر کردند که عمر طبیعی برای آقایون،آن هم کسی که سیگاری بوده هست
آیت اله طالقانی: رحلت یا شهادت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک