رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

بچه های آسمان: فیلمنامه به همراه گفتگو

بچه های آسمان: فیلمنامه به همراه گفتگو
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 4 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 4 رای
از پیشگفتار ناشر:
بچه های آسمان در آسمان تیره و تار جشنواره پانزدهم فیلم فجر آنچنان درخشید و آن را نور باران کرد که چشم همه روشن شد، و دل همه.
بچه های آسمان برخلاف اکثریت قریب به اتفاق فیلمهای جشنواره پانزدهم نه یک فیلم بی درد است که برای فریب و تحمیق تماشاگر ساخته شده و با هزار ترفند - با نمایش هیجانات کاذب مبتذل، یا اداهای روشنفکرانه قصدش صرفاً فتح گیشه باشد و نه یک فیلم سفارشی، سطحی، شعاری و بی تکنیک است. بچه های آسمان، فیلمی عمیق بی ریا جذاب و آرمانگر است که قلب و روح مخاطب عام هم بچه ها و هم بزرگسالان را فتح می کند و وظیفه فرهنگی، هنری رسانه سینما را بدرستی به انجام می رساند.
عدالت اجتماعی نهفته در فیلم به شکلی نرم و اصولی طرح شده؛ به گونه ای که نه تلخ و نومید و نیهیلیست می شود و نه در مقابل واقعیتهای خشن زندگی منفعل و تسلیم میگردد چرا که به قول فیلمساز فقر بچه های فیلم «فقر شرمنده» نیست که ترحم برانگیزد بلکه فقر شریفی است که نیرودهنده است. نیرویی که به جای سوم شدن در یک مسابقه بزرگ دو ومیدانی بچه ها پسربچه قهرمان فیلم را با کفشی پاره، به مقام اول میرساند اما...
بخشش و ایثار بچه های فیلم نیز از نوع زمینی و اومانیستی رایج نیست، از نوع آسمانی با پشتوانه اعتقادی است اجرشان نیز در صحنه آخر فیلم، عمدتاً اجری آسمانی است. این چنین است که بچه های آسمان به فیلمی بسیار زیبا و آرمانگرا تبدیل شده که انسان ساز است.
بر آن شدیم تا دین خود را در قبال این فیلم تاثیرگذار و ارزشمند با انتشار این کتاب تا حدی ادا کنیم ،کتاب شامل فیلمنامه درخشان فیلم به همراه گفتگویی مفصل و توضیحی درباره تمام اجزاء فیلم از چگونگی شکل گرفتن فیلمنامه تا تدارک ساخت و تمام کارها و مراحل فنی - فیلمبرداری، صدابرداری، صداگذاری، موسیقی، تدوین و... و سرانجام کارگردانی و نگاه و باور حاکم بر فیلم با فیلمنامه نویس و کارگردان آن، مجید مجیدی است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1402/12/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بچه های آسمان: فیلمنامه به همراه گفتگو

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بچه های آسمان: فیلمنامه به همراه گفتگو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک