رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فرهنگ گویش گوغر بافت
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
از مقدمه کتاب:
گویش های محلی یا به عبارتی زبانهای محلی که در برگیرنده زبان یک گروه و قوم یا یک منطقه خاص می باشد؛ یکی از بهترین معیارهای شناخت و آشنایی با آداب و رسوم تعقلات و خلقیات آن قوم و گروه بوده و به عبارتی از بررسی گویش می توان با اوضاع اجتماعی اخلاقی، اقتصادی و تعاملات و دیگر مظاهر روزگار گذشته که قدمتی همسنگ با تاریخ و فرهنگ آن قوم دارد آشنا و حتی بستر دیگر تحقیقات را فراهم آورد.
نکته تاسف بار دیگر آنکه در پی سهولت ارتباطات و فراگیر شدن تعلیمات عمومی نه تنها زمینه های فراموشی گویش در نسل حاضر فراهم شده، بلکه بسیاری از متکلمان سالخورده نیز تعمداً - جهت ارتباط کلامی مورد قبول نسل حاضر بر مهجوریت و نابودی گویش افزوده اند.
مرکز کرمان شناسی از ابتدای تاسیس تاکنون در راستای صیانت از میراث و گنجینه های ارزنده و غنی این دیار با چاپ مجموعه هایی از این دست، گامی ناچیز در احیای گویش و لهجه های استان کرمان برداشته و امید است در سایه تلاش محققین و پژوهشگران این عرصه با جمع آوری و انتشار تمامی گویشهای استان در آینده شاهد فراهم شدن اطلس گویشهای این دیار باشیم...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1402/09/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ گویش گوغر بافت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فرهنگ گویش گوغر بافت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک