رسته‌ها
حماسه آلپ
امتیاز دهید
5 / 4
با 4 رای
نویسنده:
مترجم:
کاظم قبادی
امتیاز دهید
5 / 4
با 4 رای
حماسه آلپ داستانی است که گوشه ای از اوضاع جنگ دوم، با ترسیم مناظر بدیعی از سبعیت فاشیسم، به استقبال مرگ رفتن برای رهائی از شکنجه های کمپهای تمرکز و از مبارز بودن و همکاری در مبارزه شروع و با نشان دادن فداکاری، گذشت و تلاش آدمها در میان مناظری از تغییرات و زیبائیهای طبیعت همراه با مشکلات آن، که در سیمائی غنائی نشان داده شده است، ادامه می یابد . واسیل بایکوف دارای روشی پر از شور و هیجان است زیرا که خود، از سن هفده سالگی به عنوان داوطلب به ارتش پیوسته، شاهد بعضی از جنگهای بزرگ بر علیه فاشیسم بوده و با دوبار زخمی شدن و بودن در مشکلات دیگر، معنی جنگ را به درستی و با تجربه خود میداند.
در این کتاب سال ۱۹۴۴، آلپهای اطریشی، اونیفورم راه راه کمپ تمرکز نازی، عوعوی سگها، داد و بیدادهای وحشیانه گشتاپوها در تعقیب زندانیهای فراری - دو زندانی را که فرار کرده اند - ایوان ترشکا، جوانی از بلوروسی و جیولیا نوولی، یک دختر ایتالیایی - در کوششی فوق بشری در گریختن از متعاقبین خود برای زندگی، عشق و آزادی، که در آنطرف قله های پوشیده از برف آلپها در انتظار آنهاست .
در جریان وقایع داستان که به سرعت و با تعداد زیاد پیش میآیند با خوابها و یادهای ایوان ترشکا، اشاره به نقائصی در سطوح پائین جامعه می شود که خود انتقادی است و امید است نمونه ای از دقت و انتقاد نویسندگان و مردم در تمام سطوح جامعه باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
195
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1403/01/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حماسه آلپ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
5 مگابایت
حماسه آلپ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک