رسته‌ها
حماسه آلپ
امتیاز دهید
5 / 4
با 4 رای
نویسنده:
مترجم:
کاظم قبادی
امتیاز دهید
5 / 4
با 4 رای
حماسه آلپ داستانی است که گوشه ای از اوضاع جنگ دوم، با ترسیم مناظر بدیعی از سبعیت فاشیسم، به استقبال مرگ رفتن برای رهائی از شکنجه های کمپهای تمرکز و از مبارز بودن و همکاری در مبارزه شروع و با نشان دادن فداکاری، گذشت و تلاش آدمها در میان مناظری از تغییرات و زیبائیهای طبیعت همراه با مشکلات آن، که در سیمائی غنائی نشان داده شده است، ادامه می یابد . واسیل بایکوف دارای روشی پر از شور و هیجان است زیرا که خود، از سن هفده سالگی به عنوان داوطلب به ارتش پیوسته، شاهد بعضی از جنگهای بزرگ بر علیه فاشیسم بوده و با دوبار زخمی شدن و بودن در مشکلات دیگر، معنی جنگ را به درستی و با تجربه خود میداند.
در این کتاب سال ۱۹۴۴، آلپهای اطریشی، اونیفورم راه راه کمپ تمرکز نازی، عوعوی سگها، داد و بیدادهای وحشیانه گشتاپوها در تعقیب زندانیهای فراری - دو زندانی را که فرار کرده اند - ایوان ترشکا، جوانی از بلوروسی و جیولیا نوولی، یک دختر ایتالیایی - در کوششی فوق بشری در گریختن از متعاقبین خود برای زندگی، عشق و آزادی، که در آنطرف قله های پوشیده از برف آلپها در انتظار آنهاست .
در جریان وقایع داستان که به سرعت و با تعداد زیاد پیش میآیند با خوابها و یادهای ایوان ترشکا، اشاره به نقائصی در سطوح پائین جامعه می شود که خود انتقادی است و امید است نمونه ای از دقت و انتقاد نویسندگان و مردم در تمام سطوح جامعه باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
195
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1403/01/29

کتاب‌های مرتبط

نفرتی که میکاری
نفرتی که میکاری
4.1 امتیاز
از 7 رای
آنها که زنده اند
آنها که زنده اند
4.6 امتیاز
از 13 رای
دور از میهن
دور از میهن
3.2 امتیاز
از 19 رای
راه بی پایان
راه بی پایان
4.7 امتیاز
از 10 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حماسه آلپ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
5 مگابایت
حماسه آلپ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک