رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

واژه نامه کیهان شناسی: فارسی - انگلیسی‌، انگلیسی - فارسی

واژه نامه کیهان شناسی: فارسی - انگلیسی‌، انگلیسی - فارسی
امتیاز دهید
5 / 4
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 6 رای
پیشگفتار:
در راستای برنامه تالیف فرهنگ دانشنامگی کیهان شناسی و به منظور ایجاد زمینه و مقدمات لازم برای تحقق آن، تالیف واژه نامه کیهان شناسی ضروری تشخیص داده شد تا هم مهم ترین واژه های فرهنگ دانشنامگی [=ذرایه ها] گردآوری شوند و هم صورت معیارین آنها بدست آید. از این رو، با روی آوری به مهمترین نوشته های موجود بیشترین اصطلاحها و واژه های درایه یی فارسی [عربی/] (با انگلیسی [/لاتینی]) گردآوری شوند و برای آنها معادل گزینی، یا، در صورت لزوم، معادل سازی، صورت گرفت و مجموعه حاضر پدید آمد که میتواند به گونه ای مستقل از فرهنگ دانشنامگی، مراجعه کنندگان فارسی زبان و انگلیسی زبان را بکار آید.
اصطلاحها با توجه به متنهای گذشته ایرانی - اسلامی در زمینه اختر شناسی، گاهشماری، فن اسطرلاب جغرافیای ریاضی و در صورت لزوم اخترگویی از یک سو، و متنهای کنونی اخترشناسی، اختر فیزیک، فیزیک ذرات، کیهان شناسی، ابزار سازی نجومی، سفر فضایی، زمین شناسی نجومی، و همچنین ریاضیات و فیزیک مرتبط با آن زمینه های علمی- فن شناختی، از سوی دیگر، گزینش شده اند. بدینسان این مجموعه در بردارنده بیشترین واژه هائی است که به گونه ای مستقیم یا نامستقیم با اختر شناسی، اخترفیزیک، کیهان شناسی و دانشها و فنون وابسته به آنها پیوند دارند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
melorin
melorin
1402/08/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی واژه نامه کیهان شناسی: فارسی - انگلیسی‌، انگلیسی - فارسی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
واژه نامه کیهان شناسی: فارسی - انگلیسی‌، انگلیسی - فارسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک