رسته‌ها
جهان ستارگان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 8 رای
داستان حفره های سیاه: ستاره های کواسار، پولسار، نوترونی، متغیر، نواختر، سیاره ها و کلیات ستاره شناسی

آسیموف در این کتاب اخیر خود به بررسی جدیدترین دستاوردهای ستاره شناسی می پردازد. در سالهای اخیر مساله های مهمی در برابر ستاره شناسان قد علم برافراشته اند که مهمترین آنها ستاره های نوترونی، کواسارها، پولسارها و بالاخره مرموزترین آنها حفره های سیاه است که دانشمندان را دچار گیجی و سردرگمی کرده است. این کتاب در اصل به شکل های وجودی ستاره ها و سرنوشت مختوم آنها می پردازد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
322
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
eastsun
eastsun
1401/06/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جهان ستارگان

تعداد دیدگاه‌ها:
1

... به نظر آسیموف، جاذبه هر جسمی، از جمله حفره سیاه ثابت میماند. بنابراین حفره سیاه یا غیر سیاه نمی‌تواند جسم‌های اطراف را ببلعد و نباید هم این کار را بکند. بنابراین هیچ خطری جهان را تهدید نمی‌کند. او حتی حفره‌های سیاه را در صورت وجود، مفید می‌داند.
این کتاب، پاسخ دندان شکنی به تمام دانشمندان بدبین است که جهان را در خطر می‌بینند. فزون بر این، تنها شمار معدودی ستاره می‌توانند به حفره سیاه تبدیل شوند و فاصله یکی از آنها از کهکشان ما چنان زیاد است که هیچ خطر احتمالی ما را تهدید نمی‌کند ولی آیا به درستی حفره سیاه وجود دارد؟ کسی آنها را ندیده است و نخواهد توانست دید.
زمان و فضا حدی نمی‌شناسند، جهان ازلی و ابدی است و انسانها می‌توانند بدون ترس از نابودی جهان به سازندگی و مبارزه خود علیه ظلم و ستم ادامه دهند.
جهان ستارگان-صفحه 6
"حفره سیاه" واقعی آز ، حرص، حسد، حق‌کُشی و ناآگاهی ما انسانهاست که همیشه خـدا خطرناک بوده‌اند.
جهان ستارگان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک