رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دایره المعارف مصور جاسوسی
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
سیری در جهان رمزآلود جاسوسان

مقدمه کتاب:
در دهه ی ۱۹۴۰، وقتی کارم را در دفتر خدمات راهبردی شروع کردم، کتابی درباره ی تجهیزات و روشهای جاسوسی وجود نداشت. وقتی جنگ جهانی دوم تمام شدT کتابهای موجود عکسهای سیاه و سفید داشتند و طبقه بندی شده بودند. تازه در ۱۹۹۱ با انتشار کتاب سلاح ها و تجهیزات ویژه ی دفتر خدمات راه بردی وسایل جاسوسی در جنگ جهانی دوم بود که مردم با ابزارهای محرمانه ای - که به پیروزی در جنگ جهانی دوم کمک کرده بودند آشنا شدند. کیت ملتن، نویسنده ی این کتاب پس از خدمت در ویتنام شروع به جمع کردن وسایل جاسوسی کرده بود. حالا او را برترین مجموعه دار خصوصی و کارشناس این حوزه میدانند.
در ۱۹۹۶ ملتن کارش را گسترده تر کرد و در نخستین چاپ کتاب حاضر، تاریخچه ی جاسوسی را روایت کرد. مدخلهای موجز کتاب و تصاویر رنگی و زیبایشان آن را به منبعی عالی برای آشنایی با این جهان جذاب بدل کردند. بسیاری از وسایل جاسوسی معرفی شده در این کتاب را پیش از آن در غرب هرگز ندیده بودند.
چاپ کنونی کتاب شامل مدخلهایی درباره ی موارد تازه تر جاسوسی، نقش رایانه ها و اینترنت و وسایل جاسوسی سازمانهای اطلاعاتی روسیه و تشکیلات اطلاعات خارجی آلمان شرقی هم می شود. مدخلهایی که مارکوس ولف، رقیب من در گذشته بر تدوینشان نظارت کرده است. اتوی محفظه دار سازمان اطلاعات خارجی آلمان شرقی - که اتویی ظاهراً معمولی با کف کاذب است و دوربین مینیاتوری کا. گ. ب که درون یک فندک معمولی پنهان می شد، از دید من، جالب ترین ابزارهای این کتاب هستند. گذشته از جذابیت وسایل جاسوسی این کتاب استثنایی خوانندگان را با مشکلاتی که ماموران اطلاعاتی امروز با آن روبه رو هستند آشنا می کند؛ مامورانی که با جاسوسی دوره ی پس از جنگ و تهدیدهای تروریستی مقابله می کنند. دانش نامه ی جاسوسی سهمی بی نظیر در ادبیات حوزه ی اطلاعات دارد. این کتاب با روایت نحوه ی غلبه بر تهدیدهای جاسوسی گذشته ما را به ممکن بودن پیروزی بر چالشهای آینده خوش بین می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1402/06/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دایره المعارف مصور جاسوسی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دایره المعارف مصور جاسوسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک