رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

ماری استوارت: یک ملکه برای دو سرزمین

ماری استوارت: یک ملکه برای دو سرزمین
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
از پیشگفتار مولف:
هر چیز شفافی ماهیت اصلی خود را نشان می‌دهد. ولی هر رازی با وجود همه خلاقیّتی که در درونش نهفته شده، پنهان می‌ماند. به همین سبب باید به چهره‌ها وحوادث تاریخی که نقاب راز و بی‌خبری چهره‌ی آنان را پوشانده، همواره اهمیّت مضاعف قائل شد و درباره‌ی آن‌ها نوشت و باز هم نوشت. یکی از نمونه‌های بارز این قبیل اسرار کشف‌نشده‌ی تاریخی، زندگی سراسر غم انگیز ماری استوارت است.
هر چیز شفّافی ماهیت اصلی خود را نشان می‌دهد. ولی هر رازی با وجود همه خلاقیّتی که در درونش نهفته شده، پنهان می‌ماند. به همین سبب باید به چهره‌ها وحوادث تاریخی که نقاب راز و بی‌خبری چهره‌ی آنان را پوشانده، همواره اهمیّت مضاعف قائل شد و درباره‌ی آن‌ها نوشت و باز هم نوشت. یکی از نمونه‌های بارز این قبیل اسرار کشف‌نشده‌ی تاریخی، زندگی سراسر غم انگیز ماری استوارت است.
قرن‌هاست که این زن توجّه شاعران و فکر و قلم نویسندگان را به خود مشغول کرده است. او با نیروی درونی و شگفت‌آورش ما را به ارائه‌ی چهره‌ای باز هم جدیدتر از او به جهان وادار می‌کند. گرچه حیات ماری استوارت اسرارآمیز و پر از تضاد است، با این وصف چهره‌ی هیچ زنی در تاریخ تا این اندازه تحریف نشده است. او را قاتل و همزمان شهید می‌دانند. او را توطئه‌گر احمق و بلافاصله قدّیس آسمانی می‌نامند، ماری استوارت جزو زنان نادری است که زندگی را در یک دوره‌ی بسیار کوتاه ولی پرثمر تجربه کرده است.
احساسات او تا بیست و سه سالگی معقول و عادّی است و حتّی در بیست و پنج سالگی هم تغییر چندانی نیافته است، امّا در یک فاصله‌ی دوساله، آتشفشانی از جلال و عظمت فوران می‌کند. در این فاصله‌ی کوتاه سرنوشت عادی و طبیعی او ناگهان ابعاد تراژدی‌های عهد باستان را به خود می‌گیرد و چون قله‌ی اورست در جایگاهی رفیع و باابهت می‌ایستد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
shahroozsam
shahroozsam
1402/04/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ماری استوارت: یک ملکه برای دو سرزمین

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ماری استوارت: یک ملکه برای دو سرزمین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک