رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

فرهنگ واژه سازی در زبان فارسی - جلد ۷

فرهنگ واژه سازی در زبان فارسی - جلد ۷
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
زبان شیرین و پرتوان فارسی، زبانی ترکیبی ـ اشتقاقی است؛ با این مفهوم که از الفاظ موجود برحسب نیاز و به منظور گسترش زبان با دو شیوه کلمات تازه با معانی نو ساخته می‌شود. شیوه نخست یعنی ترکیب، به‌هم‌پیوستن کلمات بر طبق قواعد معمول در زبان فارسی است و حاصل آن کلمات مرکب است با مفاهیم تازه. شیوه دوم یعنی اشتقاق، پیوند وندها با کلمات است بر طبق قواعد مرسوم در زبان فارسی و حاصل آن کلمات مشتق است با معانی نو. بنابراین برای ایجاد کلمات تازه به شیوه‌های مذکور به شناخت اجزای بنای آنها و دانستن قواعد ساختمان آنها نیاز است. در این کتاب به معرفی چنین اجزاء و قواعد لازم پرداخته شده و نمونه‌هایی از ساخته‌ها ارائه شده تا بنیان تازه سازه‌ها بر بنیادی درست استوار گردد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1402/06/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ واژه سازی در زبان فارسی - جلد ۷

تعداد دیدگاه‌ها:
3
تا حالا 200 امتیاز من برای دوبار تلاش جهت دانلود این کتاب سوخته و این کتاب دانلود نشده. ضمنا برعکس چیزی که اینجا نوشتین، وقتی که یکبار دانلود نشد، دیگه اجازه دانلود نمیده و میگه امتیاز نداری (البته وقتی که آخرین امتیازهات رو برای دانلود بار اول سوزونده باشی)
لینک کتاب سالمه و مشکلی برای دریافت نیست. وقتی روی گزینه دانلود کلیک کرده و به صفحه دانلود میشید، برای دریافت مجدد، باید روی لینکی که داخل همون صفحه هست کلیک کنید تا امتیازتون کم نشه، نه اینکه صفحه دانلود رو ببنید. تو صفحه دانلود این توضیح درج شده
" دانلود کتاب تا لحظاتی دیگر آغاز می‌شود.
در صورت بروز هرگونه مشکل، تا یک ساعت آتی می‌توانید بدون کسر امتیاز، کتاب را از طریق لینک زیر دوباره دانلود کنید."
من دقیقا همون کار رو کردم ولی دانلود دوباره بهم پیام میده که امتیاز شما برای دانلود کافی نیست. و البته دوبار در دو روز این اتفاق افتاد.
برای شما ضرری نداره. یه بار امتحان کنید.
فرهنگ واژه سازی در زبان فارسی - جلد ۷
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک