رسته‌ها
ستاره خاموش
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 199 رای
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 199 رای
✔️ این کتاب که در سالِ ۱۹۵۶ به شکلِ دنباله‌دار در مجله‌ی «علمی‌تخیلیِ حیرت‌انگیز» منتشر شد و در همان سال به طورِ کامل به چاپ رسید، در سالِ ۱۹۵۷ جایزه‌ی هوگو برایِ بهترین داستانِ بلندِ سالِ قبل را کسب کرد. نویسنده در این داستان وارد دنیای سیاست و سیاهی پشت آن می‌گردد.
داستان از زبان هنرپیشه‌ای به نام لارنس اسمیز (با نام مستعار لورنزو) تعریف می‌شود که به عنوان بدل شخصیت سیاسی برجسته (جان بونفورت) استخدام گردیده‌است.
این کتاب را در سال ۱۳۸۲ «ابراهیم فروزان» به نام «ستاره‌ی خاموش» به فارسی ترجمه شده‌است و در سال ۱۳۸۵ به صورت رسمی توسط آکادمی فانتزی به صورت آنلاین منتشر گردیده‌است. این سومین اثر هاین‌لاین است که به فارسی ترجمه شده‌است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
143
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
shadygol
shadygol
1389/05/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ستاره خاموش

تعداد دیدگاه‌ها:
5
قبلا خوانده بودم . بنظر من اثر متوسطی است
کارهای پایانی (۱۹۸۰ – ۱۹۸۷):
پس از وقفه‌ای هفت ساله در انتشار آثار او به دلیل بیماری، او پنج رمان دیگر از سال ۱۹۸۰ (تعداد دیوان) تا سال ۱۹۸۷ (دریانوردی در ماورای طلوع) نوشت این کتاب‌ها آخرین نشانه‌ها از اعتقادات او در مورد جریان زندگی و افراد بودند و جنجال بزرگی بین هواداران او به پا کردند.
هر چهار جایزه هوگو را هاین‌لاین قبل از این دوره به دست آورده بود برخی معتقدند که داستان‌های این دوره او به خوبی رمان‌های قبلی نبودند و این تغییر را هم به بعد از سکته او در سال ۱۹۷۷ مربوط می‌کردند کتاب‌های هاین‌لاین در دهه ۱۹۸۰ فروش خوبی داشتند، علی رغم این که شاخص‌های نقادی خوب را نداشتد و با آثار قبلی او بسیار تفاوت می‌کردند.
بسیاری از این کتاب‌ها، مانند «تعداد دیوان» و «گربه‌ای که روی دیوارها راه می‌رفت» در شروع داستان پایه‌ای بسیار محکم داشتند اما در انتها به دام فلسفه بازی‌های فانتزی می‌افتادند «شغل: نمایشی مضحک از قضاوت» یک هجو آشکار از انجیل مسیحی بود و به داستان کوتاه او در سال ۱۹۴۲، یعنی «اعتراف ناخوشایند جاناتان هوگ» بر می‌گشت مانند شغل، «جمعه» نیز به سه داستان دیگر او در این دوره مقید نبود اما در مقابل، به داستانی کوتاه در سال ۱۹۵۳ به نام «گرداب» بر می‌گشت.
آثار منتشر شده پس از مرگ:
چهار کتاب هاین‌لاین پس از مرگ او چاپ شدند «زندگی برای ما» که جزء اولین آثار او بود، «ناله‌هایی از گور» در ۱۹۸۹ که مجموعه‌ای از نامه‌های ارسال شده بین او و ویراستار و منشی خود بود، «صدای پای سلطنتی» در ۱۹۹۲ که سفرنامه‌ای بود از سفر هاین‌لاین به جنوب همپشایر در ۱۹۵۰ و کتابی تحسین شده به نام «سرود آمرزش مردگان» که شامل داستان‌های کوتاهی می‌شد که هرگز به چاپ نرسیده بودند کار پنجمی نیز به نام «ستاره‌ی درخشان رابرت ا هاین‌لاین» توسط نویسنده‌ای به نام «اسپایدر رابینسون» که ادعا می‌کرد تحت تاثیر هاین‌لاین قرار گرفته‌است تهیه شد که قرار بود این کتاب در اکتبر ۲۰۰۶ برای انتشار آماده باشد.
کارهای میانی (۱۹۶۱ – ۱۹۷۳):
بین سال‌های ۱۹۶۱ (غریبه‌ای در سرزمینی غریب) تا ۱۹۷۳ (زمان برای عشق کافی است)، هاین‌لاین داستان‌های سرشار از شاخص‌های نظری و کاملاً رسیده خود را نوشت در این دوره او عقاید خود در مورد فردگرایی، آزادی خواهی و عشق جسمی و ذهنی را وارد رمان‌های خود کرد.
تفاوت‌های عمده‌ی آثار این دوره با دوره‌ی قبل کاملاً نشان می‌داد که او در دهه ۱۹۵۰ معتقد بود که خوانندگان هنوز آمادگی عقاید او را ندارند او داستان «غریبه‌ای در سرزمینی غریب» را تا مدت‌ها پس از نوشتن آن به همین علت چاپ نکرد و دلیل عمده‌ی منتشر نشدن اولین داستان او یعنی «زندگی برای ما: نمایشی خنده‌دار از آداب و رسوم» نیز همین امر بود همچنین داستان «ماه یک معشوقه‌ی خشن است» که به نظر بسیاری بهترین رمان اوست، درباره‌ی جنگ قمرها برای به دست آوردن آزادی فردی خود در قالب یک جمهوری جدید بود که همین خصوصیات را داشت.
گرچه تا این دوران هاین‌لاین داستان‌های بلند و کوتاه زیادی نوشته بود، اما از این زمان به بعد شروع به نوشتن داستان‌های فانتزی هم کرد اولین رمان فانتزی او «جاده‌ی شفاف» بود و در «غریبه‌ای در سرزمینی غریب» و «دیگر از شیاطین نخواهم ترسید»، او عوامل علمی‌تخیلی سخت را با فانتزی در هم می‌آمیخت.
منبع : دانش نامه ع ت ف
---------------------------------------------------------------------
کارهای اولیه (۱۹۳۹- ۱۹۶۰):
اولین کتابی که هاین‌لاین نوشت، «زندگی برای ما: نمایشی خنده‌دار از آداب و رسوم» در سال ۱۹۳۹ تا پس از مرگش چاپ نشد، اما بعداً رابرت جیمز آن را در سال ۲۰۰۳ منتشر کرد این داستان گر چه رمان موفقی نبود، اما به خوبی جریان فکری هاین‌لاین را که به انسان به عنوان «حیوانی اجتماعی» فکر می‌کرد و به «آزادی عشق» معتقد بود، به خوبی نشان می‌دهد.
بعد از این داستان، او شروع به نوشتن رمان‌هایی کرد که بیشتر به تاریخ آینده می‌پرداختند مجموعه‌ی «مردی که ماه را فروخت» بر همین اساس یک خط زمانی بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۲۶۰۰ را نشان می‌دهد که سرشار از شخصیت‌هایی با خصوصیات فکری و ذهنی هاین‌لاین بودند تاریخ کامل آینده‌ی او در دو جلد خلاصه شد «گذشته از میان فردا» و «یتیمان آسمان» نویسندگانی چون لری نیون داستان‌های خود را بر پایه آینده‌ای که او تصور کرده نوشته‌اند.
در «راه حل بد» آینده‌ای که او پیش بینی می‌کند از این قرار است: «آمریکا موفق به ساختن بمب اتم می‌شود و آن را برای نابود کردن یک شهر آسیایی به کار می‌گیرد» در دنیای واقع همین اتفاق در جریان جنگ جهانی دوم افتاد و باعث پایان جنگ و شروع رقابت سرد بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی شد اما در داستان هاین‌لاین، جنگ دومی شروع می‌شود که برنده‌ی آن آمریکا است و این کشور قدرت نظامی خود را در سر تا سر جهان گسترش می‌دهد.
اولین رمان چاپ شده هاین‌لاین، «موشک گالیله» به دلیل این که دست‌یابی انسان به ماه را تا مدت‌های مدیدی بعید می‌شمرد، ناشری پیدا نمی‌کرد اما هاین‌لاین عاقبت موفق شد با یک انتشارات قرارداد ببندد و هر زمستان یک کتاب چاپ کند از این راه او موفق شد تا تعداد زیادی از آثار خود را به نشر برساند.
انتشارات او بیشتر علاقه داشت تا کتاب‌هایی برای جوانان را منتشر کند به همین علت در برهه‌ای از زمان هاین‌لاین داستان‌هایی می‌نوشت که برای این سنین مناسب باشد او از بچه‌هایی می‌گفت که بر ضد معلمان خود شورش می‌کردند و مسئولیت خود را تنهایی به عهده می‌گرفتند.
اما کتاب‌هایی که او می‌نوشت برای بزرگسالان هم مناسب بود از جمله «سیاره‌ی سرخ» که به دلیل داشتن عواملی، بیشتر مورد توجه بزرگسالان قرار گرفت تا نوجوانان داستان «سیاره‌ی سرخ» به علت داشتن موارد زیاد جنسی که برای کودکان مناسب شمرده نمی‌شد، ویراستاری بزرگی را از سر گذراند هاین‌لاین از این امر آگاه و در عین حال خوشحال بود که داستان‌های او شامل مواردی می‌شوند که در سایر داستان‌های علمی‌تخیلی مخصوص نوجوانان به چشم نمی‌خورد.
کتاب ستاره خاموش را نیز در همین دوران نوشت که از جمله کتب بزرگسالان او محسوب می شود.
آخرین رمان نوجوانانه‌ی او «سواران کشتی فضایی» بود که هاین‌لاین در طی داستان آن، مترصد جواب دادن به سیاست‌های آمریکا در اولین آزمایش‌های بمب هسته‌ای بود کتاب معتقد بود که نباید سربازگیری اجباری وجود داشته باشد در عوض حق رای باید تنها به کسانی داده می‌شد که دو سال خدمت خود برای دولت را گذرانده باشند.
ستاره خاموش
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک