رسته‌ها
رازهای جنگ جهانی دوم
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 12 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 12 رای
رویداد جنگ جهانی دوم اثری ژرف در پندار جهانیان به جا گذاشته است. گنجینه‌های گران‌بها، فراآورده‌های کار و نبوغ چند نسل را در شراره های آتش خود سوزانده، همة مردم اروپا، آسیا و آفریقا را دچار رنج و آزار کرده است. کتاب حاضر، در مورد جنگ جهانی دوم توسط «گریگوری آبراموویچ دبورین» نگاشته و با بیان «کیخسرو کشاورزی» به زبان فارسی برگردانده شده است.
اردوگاه داخائو یکی از اردوگاه های مرگ رژیم نازی بود که در طول ۱۲سال حدود ۳۳۰۰۰ نفر در آن کشته شدند. گرسنگی،کار طاقت فرسا،بیماری های مسری و اعدام های متنوع باعث مرگ هزاران نفر شد. هیتلر و شرکا پس از به قدرت رسیدن، حق خود دانستند که بنابر علت های زیر اردوگاه را راه اندازی کنند و به آن جنبه ی قانونی بدهند:
از میان بردن هر نوع مخالف خوانی سیاسی. بهره کشی ددمنشانه از نیروی کار مخالفان در صنایع جنگ افزار سازی ورشته های تجاری سود آور. گرفتن اسیران بیشتر برای کار در اردوگاه ها و بالا بردن سطح تولید ساز و برگ های جنگی. استفاده از عامل روانی برای ایجاد ترس و لرز و بازداشتن هر نوع فعالیت سیاسی در داخل و خارج. براندازی نسل گروه های نژادی و قومی.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
393
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ستار45
ستار45
1401/09/22
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رازهای جنگ جهانی دوم

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کتابی بسیار عالی بود که از خواندن ان لذت بردم قبلا این مطالب را نخوانده بودم
تنها راز جنگ دوم جهانی این است که اگر آمریکا به سود بریتانیا و شوروی به جنگ اندر نمی شد ، نه بریتانیایی مانده بود و نه روسیه ای . آلمان روی پای خود ایستاد و جنگدید و بریتانیا و شوروی ، آویزان آمریکا شدند و پس از جنگ مردم خود را با این سخنان که ملّت روس و ملّت بریتانیا بر آلمان پیروز شدند ، فریفتند .
رازهای جنگ جهانی دوم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک