رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

چین و ایران: شریکان باستانی در جهان پس از امپراطوری ها

چین و ایران: شریکان باستانی در جهان پس از امپراطوری ها
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 6 رای
نویسنده:
مترجم:
سعیده موسوی
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 6 رای
اين اثر به مطالعه روابط چين با ايران مي‌پردازد، زيرا اين دو كشور در دو منطقه از مهمترين مناطق جهان يعني خليج فارس سرشار از منابع انرژي و آسياي شرقي با اقتصادي پويا، نقش اساسي ايفا مي‌كنند. چين يك قدرت جهاني رو به رشد و ايران قدرتمندترين كشور حوزه خليج فارس است. درخواست فزاينده جهاني براي نفت و نقش ايران و خليج فارس در تامين اين درخواست، اهميت بيشتري به اين روابط داده است.
براساس مطالب اين اثر، از اوايل دهه ۱۹۷۰ ايران و چين در حوزه‌هاي مهمي همكاري كرده‌اند و هر دو اين همكاري را ارزشمند دانسته‌اند. اين روابط حتي ممكن است با توازن انرژي ميان اين دو، از اهميت بيشتري برخوردار شود. بسياري از تنش‌هاي ميان آمريكا و چين، ‌ريشه در پيوندهاي چين با ايران،‌ مشاركت چين در برنامه‌هاي موشكي، ‌اتمي و تسليحات پيشرفته غير اتمي ‌دارد.
اين اثر در ۱۰ فصل با عنوان‌هاي «روح روابط چين ـ ايران: تمدن و قدرت»، «رابطه جمهوري خلق چين ـ پادشاهي ايران، ۱۹۷۸ - ۱۹۷۱»، «ايران انقلابي و چين پس از انقلاب، ۱۹۸۸ - ۱۹۷۹»، «مشاركت چين ـ ايران و برتري تك قطبي آمريكا در دوران پس از جنگ سرد، ۲۰۰۴ - ۱۹۸۹»، «عامل سين كيانگ در روابط جمهوري خلق چين ـ جمهوري اسلامي ايران»، «كمك چين به برنامه‌هاي هسته‌اي ايران»،‌«چين و فعاليت‌هاي توسعه نظامي ايران»، «همكاري چين ـ ايران و آمريكا»،‌ « روابط انرژي ـ اقتصادي چين و ايران» و «الگوهاي روابط چين و ايران» به رشته تحرير درآمده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1401/08/03
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چین و ایران: شریکان باستانی در جهان پس از امپراطوری ها

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
چین و ایران: شریکان باستانی در جهان پس از امپراطوری ها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک