رسته‌ها
لاورنس عرب
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 9 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 9 رای
در روز اول اکتبر ۱۹۱۸ مردی جوان انگلیسی با اتوموبیل رولزرویس، خود بآهستگی و پیروزمندانه از خیابانهای دمشق، عبور می کرد. او فرمانده قوای شورشیان عرب بود که پس از گذشتن از عربستان سعودی، و فلسطینی به دمشق، وارد شده بود. گل های زیادی که بصورت دسته های زیبا آراسته شده بود از بالکن ها و خانه ها بسر و روی او پاشیده میشد و اهالی دمشق ورود او را با سرور و شادمانی و رقص و پایکوبی استقبال میکردند. او خرقه زرد رنگی بتن و دستاری بشیوه اعراب بر سر داشت و خنجر خمیده ی طلائیش در زیر نور آفتاب برق میزد. از دیدن مردمی که بمناسبت ورود او آنچنان شادی می کردند، اشک شوق در چشمانش جمع شده بود.
و او مردی بود که قریب بدو سال تمام با دشمنان استقلال اعراب جنگیده و ترنهای آنانرا منفجر کرده و بیرحمانه آنها را بهلاکت رسانده بود و در اینراه شکنجه و عذابی سخت متحمل شده بود، ولی بنظر می رسید که احساسات او در لحظه پیروزی نابودشده باشد..
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
181
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
محراب
محراب
1401/07/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی لاورنس عرب

تعداد دیدگاه‌ها:
2
مردی که واقعا به تمام معنا اعراب و جهان عرب را شناخت . با آن ها زندگی کرد خورد خوابید گریه کرد خندید تا جزیی از آن ها شد و چنان شناختی پیدا کرد که هنوز هم قابل استفاده است
داستان لارنس ، داستان پیچیده ای است که انسان را به فکر فرو می برد که چگونه یک انسان برای رسیدن به اهدافش تا این حد حاضر به جان فشانیست !!!
PDF
16 مگابایت
لاورنس عرب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک