رسته‌ها
قلعه پوریل در بلندیها
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 8 رای
نویسنده:
مترجم:
تورج هاشمی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 8 رای
قرن هفدهم میلادی زمانی را در تاریخ بریتانیا مشخص میکند که که مشحون از جنگهای داخلی و کشت و کشتار مردم و حتی پادشاهان و رجال بزرگ حکومت میباشد. شاخه های متعدد مذهب مسیحیت وجود یکدیگر را تحمل نکرده و در هر فرصتی بجان یکدیگر میافتادند. حکومت مرکزی تضعیف شده و هر گروهی بر علیه گروه دیگر توطئه کرده و زندانها از عوامل توطئه بحق یا ناحق پر شده بود. پارلمان در مقابل قدرت بیحد و حساب پادشاه قد علم کرده و دستگاه اداری مستقلی درست نموده، یک منطقه بزرگ بنام آلسشیا در لندن اعلام استقلال کرده و برای خودش حکومت مستقلی را تشکیل داده بود.
در چنین شرایطی یک زن و مرد جوان که از کودکی در استان 'داربی' که به منطقه قله ها شهرت دارد با یکدیگر بزرگ شده بودند بفکر ازدواج افتاده، ولی متاسفانه خانواده هردو جوان که از دو فرقه متفاوت مسیحیت بوده و چشم دیدن یکدیگر را نداشتند با اینکار مخالفت کرده، پسر جوان را پدرش به جزیره 'من' که در مغرب انگلستان قرار دارد فرستاده که نزد خانواده حکمران جزیره تعلیمات لازم را فرا بگیرد. هرچند که این جدائی موقتی بوده و پسر و دختر جوان یکدیگر را بار دیگر موفق میشوند که یکدیگر را ملاقات کنند.
در اینحال برای دختر جوان توطئه ای ترتیب داده میشود که او را ربوده و به عناصر نامطلوب دربار، از جمله دوک باکینگام عرضه کنند. کسانی که کتاب سه تفنگدار تالیف الکساندر دوما را مطالعه کرده اند، این دولتمرد با نفوذ را که نفر دوم انگلستان بعد از پادشاه محسوب میشد، بخوبی میشناسند. دوک که با ثروت و قدرت بیحساب خود همه کاره مملکت شده بود ، فکر و ذکری بجز تفریح و عیاشی خود نداشت.
دختر و پسر جوان و بیگناه هم بدون اراده در زد و بند های سیاسی و توطئه وارد شده و بار دیگر از یکدیگر دور میافتند. در این بین یک دسیسه خطرناک بر علیه پادشاه و حکومت از طرف طرفداران شاخه کاتولیک مسیحیت کشف شده که که منجر به دستگیری تعداد زیادی افراد بیگناه شده که پدر پسر جوان هم از آن جمله است.
این داستان واقعی و تاریخی با همه پیچیدگی های خود توسط سر والتر اسکات، نویسنده بزرگ انگیسی / اسکاتلندی، در قالب داستانی دلکش به تصویر کشیده شده و جابجا در متن به منابع (رفرنس) تاریخی برای افرادی که تمایل به تحقیق دارند، اشاره گردیده است. این کتاب طولانی ترین کتاب والتر اسکات بوده و اسکات آنرا محبوب ترین کتاب خود میدانست. این کتاب بزرگ که به اغلب زبانهای مهم دنیا ترجمه شده، برای اولین بار بزبان فارسی ترجمه گردیده و در دسترس خوانندگان فارسی زبان قرار می گیرد. برای ترجمه و تدوین این کتاب از نسخه های اصلی این کتاب که در دانشگاه های هاروارد، کُرنل و کالیفرنیا نگاهداری می شود استفاده شده و تصاویر آن از همین کتابها کپی شده است. این تصاویر که در حدود دویست سال قدمت دارند و امکان استفاده از آنها بعلت قوانین کپی رایت مانع از استفاده آنها در چاپهای جدید میشود. ولی چون ایران متعهد به قوانین کپی رایت نمیباشد، تصاویر بهمان صورت اولیه کپی شده و در متن کتاب قرار داده شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
314
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
toorajhashemi
toorajhashemi
1401/06/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قلعه پوریل در بلندیها

تعداد دیدگاه‌ها:
1
قلعه پوریل در بلندیها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک