رسته‌ها
کارخانه مطلق سازی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 10 رای
نویسنده:
مترجم:
حسن قائمیان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 10 رای
ب‍ا م‍ق‍دم‍ه‌ ص‍ادق‌ ه‍دای‍ت‌

کتاب «کارخانه ی مطلق سازی» (به انگلیسی Továrna na absolutno ، به معنای واقعی کلمه به عنوان کارخانه برای مطلق ترجمه می شود)، یک رمان علمی تخیلی است که توسط کارل شاپک، نویسنده اهل چک، در سال ۱۹۹۲ نوشته شده است. این کتاب تحولات اساسی در جامعه را به عنوان نتیجه یک منبع عرفانی جدید از انرژی تقریبا آزاد توصیف می کند.
این داستان بر روی اختراع راکتور استوار است که می تواند با از بین بردن ماده، انرژی ارزان و فراوانی تولید کند. این داستان علمی در بهترین حالت ممکن است که با چشم اندازهای آینده گرایانه بر اساس واقعیت پیش بینی شده و یک دیدگاه بدیع ساخته شود (بدون جناس). کتاب «کارخانه ی مطلق سازی» اولین بار در دهه ۱۹۲۰ منتشر شد (به یاد داشته باشید کارل کاپک نویسنده چک از متولد ۱۸۹۰ است)، اما با استفاده از یک بیان آینده گرایانه می تواند تلفیق اتمی را پیش بینی کند در حالی که در مورد اخلاق و گسترش قدرت و تولید انبوهی که کارل کاپک در آن اظهار نظر می کند و همچنین انقلاب های سیاسی که در اطراف او اتفاق می افتدحائز اهمیت است. علاوه بر این، او استدلال های خداباورانه - ضدخدایی را مطرح می کند که تا امروز نیز ادامه دارد. این کتاب همچنین شامل اظهاراتی در مورد کمونیسم، سوسیالیسم ملی و سرمایه داری بازار آزاد است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
236
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Roya60dm
Roya60dm
1401/06/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کارخانه مطلق سازی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
من از چاپک کتابهای آر.یو.آر (روبات‌های جهانی روسوم)، نمایشنامه حشرات و همین کتابِ کارخانه مطلق سازی رو خوندم. داستان کوتاه «داوودی آبی» رو هم خوندم. کلا برادران چاپک آدمهای عجیب و خاص و متفاوتی بودن. نویسندگانی خاص برای مخاطبانی خاص.
کتاب عجیبیه.
صادق هدایت مقدمه ای بر اون نوشته.
ولی کلا چاپک ها (کارل و ژوزف) عالی هستن.
کارخانه مطلق سازی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک