رسته‌ها
کتاب دنیل
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 10 رای
نویسنده:
مترجم:
سیاوش مسرور
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 10 رای
مقدمه کتاب:
سال بلو کتاب ماجرای اوگی مارچ را با جمله ای آغاز می کند که بعدها تبدیل می شود به یکی از نقل شده ترین جملات آغازین در ادبیات آمریکا. داستان اینطور آغاز می شود: "من یک آمریکایی هستم..." این جمله که در ۱۹۵۳ نوشته شد، گویی تجسم و جد و شعف نسلی جدید است. نسلی سرشار از جوش و خروش آمریکایی پس از جنگ و لبریز از امکانهای جدید، نسلی که می خواهد قرن بیستم را از آن خود کند.
کتاب دنیل که قریب به دو دهه بعد در ۱۹۷۱ منتشر شد، در حکم پادزهر این نگاه است. چشم به نیمه تاریک رویای آمریکایی دارد و راوی یک کابوس خاص آمریکایی است. راوی دقیقه ای است که در آن ملتی که خود را بزرگترین دموکراسی دنیا می داند، عقلش را از دست داد.
این کتاب در ضمن، ادگار لورنس دکتروف را در زمره برجسته ترین رمان نویسان آمریکا آورد. با رمان «کتاب دنیل» دکتروف هم در کنار جان آپدایک، فیلیپ راث و البته خود بلو در جایگاه یکی از وقایع نگاران اصلی قرن بیستم آمریکا قرار گرفت.
به ساده ترین بیان این رمان روایت خیالی سرگذشت جولیوس و ایتل روزنبرگ است. کمونیستهای نیویورکی که متهم شدند اسرار ساخت بمب اتم را به اتحاد جماهیر شوروی لو داده اند و بدین ترتیب در تاریخ آمریکا اولین کسانی بودند که به جرم جاسوسی اعدام شدند. محاکمه جنجالی این دو تا نیم قرن نقل محافل چپ آمریکا بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
418
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
pedofsky
pedofsky
1400/06/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کتاب دنیل

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
2 مگابایت
کتاب دنیل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک